Poslednji obrok tiranosaurusa bile su dve bebe

SciTech 09. dec 202313:53 8 komentara
AFP/ University of Calgary / AFP

Unutar fosila 75 miliona godina starog tiranosaura otkriveni su ostaci dve bebe dinosaurusa, što baca novo svetlo na promenjivu ishranu drevnih grabljivica.

Prema studiji objavljenoj u časopisu „Science Advances“, zadnji udovi dva mala dinosaurusa nalik ptici zvanih citipe pronađeni su ispod grudnog koša mladog gorgosaurusa, bliskog rođaka tiranosaurus reksa.

Istraživači koji stoje iza studije kažu da otkriće sugeriše da su mladi gorgosaurusi lovili male, mlade dinosauruse, dok raniji fosilni dokazi pokazuju da su odrasli gorgosaurusi napadali i jeli vrlo velike dinosauruse biljojede koji su živeli u krdima.

Doktorka . Darla Zelenicki, jedna od vodećih naučnica u studiji, rekla je za BBC da je otkriće „čvrsti dokaz da su tiranosaurusi drastično promenili svoju ishranu tokom odrastanja“.

AFP/ University of Calgary / AFP

“Sada znamo da su ti tinejdžeri lovili male, mlade dinosauruse. Ti manji, nezreli tiranosaurosi verovatno nisu bili spremni da napadnu grupu rogatih dinosaurusa, gde su odrasli imali hiljade kilograma“, objasnila je ona.

Fosil je izvorno otkriven u kanadskoj pustinji Alberta Badlands 2009., ali je bio zakopan u steni i trebalo je nekoliko godina da se pripremi za proučavanje.