Objavljena je prva fotografija podmornice Titan nakon što je implodirala.
U junu 2023. godine, pet ljudi je umrlo kada su krenuli na podvodno putovanje brodom „OceanGate“ u obilazak olupine Titanika.
U podmornici su bili izvršni direktor „OceanGate-a“ Stokton Raš, britanski istraživač Hamiš Harding, britansko-pakistanski biznismen Šahzada Davud, njegov sin Sulemjan i veteran francuski ronilac Pol-Anri Nargeolet.
Pošto se spustio hiljade stopa duboko, kontakt sa podmornicom Titan je izgubljen 18. juna, piše Nova.rs.
Posle velike operacije pretrage koja je postala opsesija na društvenim mrežama, na kraju je otkriveno „polje krhotina“ – kao i ono za šta se pretpostavljalo da su ljudski ostaci.
Američka obalska straža tada je potvrdila da je Titan uništen u „katastrofalnoj imploziji“.
Dvonedeljno saslušanje o tragediji trenutno održava američka obalska straža u Čarlstaunu u Južnoj Karolini – koja je takođe otkrila poslednje reči posade broda.
Prema rečima obalske straže, ročište je zakazano sa namerom da se „otkriju činjenice oko incidenta i razviju preporuke za sprečavanje sličnih tragedija u budućnosti“.
Slika objavljena na ovom saslušanju prikazuje podmornicu Titan na dnu okeana sa zadnjim repnim konusom koji viri iz dna okeana na 3.775 m dubine zajedno sa ostalim krhotinama.
Ovu fotografiju je napravilo vozilo na daljinsko upravljanje 22. juna 2023. godine, kada je nakon tragičnog incidenta izvršena pretraga okeanskog dna.
Na saslušanju je otkriveno da je posada Titana komunicirala sa pomoćnim osobljem na ‘Polarnom princu’ putem tekstualnih poruka, ali nakon razmene ponovljenih upita sa podržanog broda o dubini i težini podmornice, kontakt je izgubljen.
„Polarni princ“ je zatim poslao uzastopne poruke sa pitanjem da li brod još uvek može da vidi brod na svom displeju – Titanov konačni odgovor je bio „sve u redu“.
Toni Nisen, bivši direktor inženjeringa, takođe je govorio na saslušanju, gde je rekao da „nije iznenađen što je [podmornica] zakazala tamo gde jeste“.
Bivši direktor je tvrdio da je Brajanu Spenseru, izvršnom direktoru kompanije koja je ugovorila izradu trupa, rekao da je dizajn „nedovoljan“.
Međutim, Spenser, navodi Nisen, „nije bio voljan da promeni bilo šta što je uradio“.
Podmornica Titan takođe nije zvanično klasifikovana od strane Klasifikacionog društva, organizacije odgovorne za održavanje tehničkih standarda za rad i izgradnju brodova, za šta je Nisen tvrdio da je delimično zbog troškova i vremena.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi ko će ostaviti komentar!