U „Zvezdanim stazama“ je moguć: Da li „varp pogonom“ možemo kroz svemir

SciTech 14. maj 202413:07 9 komentara
Shutterstock

Naučno je moguć "varp pogon" iz serije "Zvezdane staze", koji pokreće letelice kroz svemir savijanjem "tkanine" prostora-vremena, tvrdi fizičar Džared Fuks sa američkog Univerziteta Alabama.

U studiji objavljenoj u časopisu „Classical and quantum gravity“, on napominje da se „varp pogoni“ ne moraju smatrati naučnom fantastikom.

Fuks proširuje ideju o „varp mehuru/opni“ oko letelice, koji bi omogućio putnicima unutar nje da izbegnu uticaj promena u prostoru-vremenu, kao i gravitacionih sila.

Za razliku od „varp pogona“ iz serije, koji ne poštuje poznata pravila fizike, „varp mehur“ još uvek radi unutar njenih zakonitosti.

PROČITAJTE I:

Taj sistem bi omogućio „subluminalni varp pogon konstante brzine“.

Pojednostavljeno, brzina kojom bi se neko kretao u tom „varp mehuru/opni“ približila bi se brzini svetlosti, ali je ne bi i premašila, što bi promenilo naše trenutno razumevanje teorije relativiteta Alberta Ajnštajna.

Fuks i njegove kolege koji su radili na ovoj studiji tvrde da bi njihov model rešio još jedan očigledan problem – potrebu za „egzotičnom /negativnom/ materijom“ za koju se dugo verovalo da bi bila potrebna za realizaciju takvog pogona.

Iako bi takav dizajn i dalje zahtevao znatnu količinu energije, on, ipak, pokazuje da se „varp“ efekt može postići bez negativnog oblika materije.

Ovaj rad je još uvek teoretske prirode i proći će još dosta vremena da se njegove postavke dokažu.

Ali, ako se pokažu kao tačne, u budućnosti bi ideja o međuzvezdanim putovanjima postala stvarnost.