Kventin Tarantino otkrio koji je reditelj na njega imao najveći uticaj

Showbiz 13. avg 202419:51 3 komentara
Kventin Tarantino
Roy Rochlin / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

Umesto da ide u filmsku školu, koju nije mogao da priušti, Kventin Tarantino je odlučio da je lakše i jeftinije da nauči sve o stvaranju filmova gledajući što više filmova.

Rad u videoteci je takođe bio veoma koristan, a Tarantino je stekao nivo znanja koji je prevazišao ono što bi se moglo smatrati „enciklopedijskim“. Po količini znanja Tarantino je odmah uz Martina Skorsezea, iako se njihova interesovanja bitno razlikuju.

Dok će Skorseze moći da se seti određenih scena iz nepoznatog filma koji je gledao samo jednom pre pola veka, Tarantino će radije kopati u detalje o tome kako je lik brutalno ubijen u eksploatacionom filmu iz 1970-ih za koji većina ljudi nikada nije čula.

Naravno, obojici je to dobro poslužilo s obzirom na uspehe njihovih karijera, ali Skorseze nikada nije imao veliki uticaj na Tarantina. Iako Tarantinovi eklektični izvori inspiracije dolaze iz svih delova filmskog sveta, on je kao najjači izdvojio uticaj jednog reditelja.

„Za mene je najveći majstor filmske umetnosti i vizuelne estetike“

Tarantino je u razgovoru sa Aleksandrom Rokvelom izdvojio Hauarda Hoksa, Žan-Lika Godara i Brajana De Palmu.

„Naučio sam različite stvari od njih trojice“, rekao je, pre nego što je objasnio kako su mu njih dvojica preneli veoma važne elemente stvaranja filma.

Takođe je naveo šta je naučio od Hoksa.

„Evo šta sam naučio od Hauarda Hoksa: kako da zabavim publiku, kako da je zainteresujem. Bio je pripovedač. Ne zaplet, zaplet, zaplet. Priča. Znao je kako da stvori likove koji su bili potpuno zanimljivi“, primetio je on.

Očigledno je da su zabavna vrednost i fascinantni likovi prisutni u njegovim filmovima od samog početka.

„De Palma me je naučio bioskopu. Za mene je on najveći majstor filmske umetnosti i vizuelne estetike“, dodao je Tarantino. Kao jedan od najprovokativnijih autora svoje ere, De Palma je bio posvećen stvaranju najboljih mogućih slika za najveće moguće ekrane.

Dok je Hoks oblikovao Tarantina kao majstora pripovedača, De Palma mu je preneo važnost spektakla. Iako bioskop za svakoga predstavlja nešto drugačije, za reditelja koji je transformisao američku nezavisnu scenu i postao brend za sebe, želja da privuče pažnju kompozicijom potekla je iz ljubavi prema De Palmi.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare