
Martin Skorseze, jedan od najuticajnijih američkih reditelja, već decenijama pomera granice filmskog izraza. Njegova filmografija obuhvata širok spektar žanrova – od nasilnih urbanih priča do složenih ljubavnih drama i duhovnih dilema.
Iako su njegovi noviji filmovi poput The Irishmana i Tišine i dalje prepoznatljivi po vizuelnoj raskoši i dubokim karakternim analizama, mnogi i dalje smatraju da njegovi najveći radovi potiču iz ranijeg perioda – sa naslovima Taksista, Dobri momci i Razjareni bik, prenosi Index.
Tokom svoje karijere, Skorseze je često isticao reditelje koji su ga nadahnjivali, među kojima su Akira Kurosava, Ingmar Bergman i Džon Ford. Ipak, jedan ga je posebno dirnuo – japanski reditelj Kendži Mizoguči, poznat po klasičnim filmovima koji prikazuju emocije kroz poetski ritam i pažljivo oblikovane slike.
Kao svog favorita navodi Mizogučijev film Legenda o Ugecuu iz 1953. godine, koji prati priču o ambiciji, ljubavi i ratu u 16. veku. „Legenda o Ugecuu je na mene imala najveći uticaj. Postoje trenuci u tom filmu koje sam gledao više puta i koji mi svaki put oduzmu dah“, rekao je Skorseze, prenosi Far Out Magazine.
Iako se Legenda o Ugecuu često smatra njegovim remek-delom, Skorseze najviše ceni trilogiju koju čine Život Oharu, Legenda o Ugecuu i Intendant Sanšo, za koju kaže da je „vrhunac svetske kinematografije“.
Mizogučijev rad oličava ono što mnogi vole u japanskom filmu – suptilnost, emociju i eleganciju. Njegov uticaj vidi se i kod savremenih reditelja poput Hirokazua Kore-ede, čiji film Porodične veze takođe spaja svakodnevicu sa dubokim emotivnim slojevima. Skorsezeovo divljenje Mizogučiju još je jedan dokaz njegove duboke povezanosti sa filmskom istorijom – i njegovog nepokolebljivog poštovanja prema majstorima vizuelnog pripovedanja.
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare
Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?
Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare