Šon Pen je kritikovao Nikolasa Kejdža zbog jednog filma

Showbiz 23. jan 202514:02 3 komentara
šon pen
VALERIE MACON / AFP

Nakon što je sredinom 1990-ih osvojio Oskara za glavnu ulogu u filmu Napuštajući Las Vegas, Nikolas Kejdž se brzo okrenuo akcionim filmovima. Tokom naredne dve decenije, prihvatio je različite akcione uloge, uključujući i onu u filmu Con Air.

Con Air Simona Vesta objavljen je 1997. godine. Ovaj film, koji mnogi klasifikuju kao „tako loš da je dobar“, prati spektakularno bekstvo iz zatvora. Kejdž je predvodio impresivnu glumačku ekipu koja je uključivala Džona Kjuzaka, Džona Malkoviča, Stiva Bušemija i Vinga Rejmsa. Iako je film bio pomalo apsurdan, postigao je ogroman komercijalni uspeh, zaradio je preko 224 miliona dolara na blagajnama.

Uprkos finansijskom uspehu, Kejdžov kolega Šon Pen nije bio impresioniran njegovim radom. Pen, koji je glumio sa Kejdžom u filmu Trka sa mesecom iz 1984. godine, otvoreno je kritikovao Kejdžovu promenu u pravcu karijere.

„Nik Kejdž više nije glumac, više je kao izvođač“, naveo je Pen.

Pen je time aludirao da je Kejdž odustao od ozbiljne glume i okrenuo se isključivo filmovima dizajniranim za komercijalni uspeh. Njegove kritike se tu nisu zaustavile. U još oštrijem komentaru, za koji mnogi pretpostavljaju da se odnosi na Con Air, Pen je naveo: „Ako postoji nešto odvratnije u filmskoj industriji, to je prostitucija mojih kolega.“

Nikolas Kejdž nije ostao ravnodušan na Penove kritike. U intervjuu za The Guardian, Kejdž je rekao da se čini da Pen pridaje previše pažnje svojoj karijeri. „Mislim da je previše uključen u moju karijeru. Ne razmišljam baš previše o tome šta radi“, odgovorio je Kejdž.

„Šon ima pravo na svoje mišljenje, ali za mene je gluma uvek bila način izražavanja, u bilo kom formatu. Za mene su akcioni filmovi legitiman oblik izražavanja“, dodao je on.

Da li su akcioni filmovi „prava“ umetnost?

Debata o tome da li su akcioni filmovi i blokbasteri legitimna filmska umetnost nije nova. Iako mnogi akcioni filmovi daju prednost komercijalnom uspehu, to ne znači da im nedostaje umetnička vrednost. Kultni filmovi poput Umri muški i Pobesneli Maks: Divlji put pokazali su kako akcioni žanr može biti izuzetno kreativan.

Pen i Kejdž se možda ne slažu oko toga gde Con Air spada u ovom spektru, ali Kejdžova strast prema akcionom filmu ostaje jasna. Za njega je svaka uloga, bilo u drami ili akcionom filmu, način da izrazi sebe i svoj umetnički izraz.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare