Devet pozitivnih promena koje se mogu desiti u telu ako dan započnete jajima

Zdravlje 15. maj 202406:52 2 komentara
dorucak, jaja
Shutterstock/eldar nurkovic

Mogu da budu važan deo uravnotežene ishrane.

Iako su jaja relativno mala, sadrže mnogo hranljivih materija i mogu biti važan deo uravnotežene ishrane. Veliko kuvano jaje sadrži oko 77 kalorija i više hranljivih materija.

Hranljiva namirnica

Vitamini A, B5, B12, D, E, K, B6, folati, fosfor, selen, kalcijum, cink, šest grama proteina, pet grama zdravih masti… Sve se to nalazi u samo jednom jajetu.

Kurt Hong, specijalista interne medicine u Keck Medicine iz USC, kaže da su jaja dobar izvor proteina, nezasićenih masti i važnih hranljivih materija, kao što su vitamin B6, B12 i vitamin D.

Jaja su zdrava za većinu ljudi

Jaja, posebno njihova žumanca, imaju visok sadržaj holesterola. Jedno veliko jaje sadrži približno 186 mg holesterola.

Međutim, pre nego što isključite jaja sa svog menija, dobra je ideja da pregledate smernice za ishranu USDA.

Studija pokazuje da jaja uopšte ne podižu holesterol kod oko 70 odsto ljudi. Prema istraživačima, ishrana sa visokim holesterolom ne mora nužno dovesti do viših nivoa holesterola u krvi.

Konzumiranjem jaja, 30 odsto ljudi može malo povećati ukupni holesterol i holesterol lipoproteina niske gustine (LDL). Hong kaže da je ključ za jedenje bilo koje hrane da je konzumirate umereno.

Jaja podižu dobar holesterol

Dobar holesterol, lipoprotein visoke gustine, je povišen kada se jedu jaja.

Studija je pokazala da jedenje dva jaja dnevno tokom šest nedelja povećava nivo HDL-a za 10 odsto. Ljudi sa višim nivoom HDL-a imaju manji rizik od srčanih oboljenja, moždanog udara i drugih zdravstvenih problema.

Sadrže holin

Vitamin rastvorljiv u vodi, holin, se često klasifikuje kao vitamin B.

Holin je neophodan za izgradnju ćelijskih membrana, kao i za signalne molekule mozga. Tvrdo kuvano jaje sadrži oko 147 mg holina, što je oko 27 odsto dnevne preporučene količine.

Jaja pomažu u očuvanju vida

Kako starimo, važno je da se bolje brinemo o našim očima. Žumanca su bogata antioksidansima kao što su lutein i zeaksantin, koji pomažu u smanjenju katarakte i makularne degeneracije.

Vitamin A je takođe ključni sastojak žumanca, tako da su dobri za oči.

Neka jaja su bolja

Možda ćete moći da uživate u jajima obogaćenim omega-3 masnin kiselinama ako ne volite drugu hranu (ribu, orašaste plodove, semenke) koja je prirodno bogata omega-3 masnim kiselinama.

Jedite dovoljno proteina i aminokiselina

Proteini su važni za održavanje dobrog zdravlja našeg tela. Svako jaje sadrži oko šest grama proteina, kao i korisne aminokiseline.

Unos dovoljno proteina tokom dana može nam pomoći da kontrolišemo težinu, izgradimo mišiće, snizimo krvni pritisak i ojačamo kosti.

Nisu loša za srce

Uprkos onome što se verovalo prethodnih decenija, konzumiranje jaja ne izaziva srčane bolesti ili moždani udar. Neke studije ukazuju na to da ljudi sa dijabetesom koji jedu jaja imaju veću verovatnoću da razviju srčane bolesti.

Prema nekim studijama, ljudi koji se pridržavaju ishrane sa malo ugljenih hidrata i jedu jaja imaju manje šanse da razviju srčane bolesti.

Ona su zasitan obrok

Jaja za doručak mogu vam pomoći da se duže osećate sito zbog visokog sadržaja proteina. Možete ostati zadovoljni posle ili između obroka jedući jaja, bilo da doručkujete omlet ili tvrdo kuvano jaje kao užinu.

Dva jaja koja se dodaju vašoj svakodnevnoj ishrani mogu doneti mnoge neverovatne koristi vašem telu, prenosi N1 Zagreb.

Konzumiranjem ove jednostavne namirnice možete iskusiti razne prednosti, uključujući obezbeđivanje esencijalnih hranljivih materija, podržavanje rasta mišića, zaštitu zdravlja očiju i poboljšanje funkcije mozga.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare