Hrana za doručak koja ne prija organizmu, a često se koristi

Zdravlje 15. apr 202406:55 2 komentara
Shutterstock/Josep Suria

Ono što se već dugo jede za doručak, može veoma lako da postane deo takozvane "crne liste."

Promovisanje doručka kao obaveznog obroka odavno je „uobičajeno“, ali se i dalje spore oko izbora idealnih namirnica. Ono što je uobičajeno da se jede za prvi obrok u danu uskoro bi moglo da se nađe na „crnoj listi”, navodi „Bright Side“.

Maslac je samo jedna od kontroverznih namirnica.

Maslac, naravno, sadrži dosta vitamina rastvorljivih u mastima, od kojih su najvažniji vitamini A, E i K2, ali, pored zdravih masti, sadrži i dosta zasićenih masti koje mogu štetno uticati na srce i cirkulatorni sistem i doprinose povećanju telesne težine, naravno, ako se prekomerno jede.

Studija „Uticaj prerade kikirikija na telesnu težinu i lipide u plazmi natašte“ preporučuje puter od kikirikija kao zdraviju alternativu. Naime, kikiriki i čisti puter od kikirikija smanjuju osećaj gladi tokom dana jer povećavaju proizvodnju peptida II, hormona koji reguliše glad.

Štaviše, žitarice su hrana koju takođe treba uzimati sa rezervom, jer većina njih sadrži mnogo dodatog šećera koji se lako može pretvoriti u masnoću na stomaku. Preporučljivo je jesti domaću ovsenu kašu bez šećera, pokazalo je istraživanje „Veličina žitnih pahuljica utiče na unos kalorija“.

Palačinke su takođe čest izbor za doručak, ali postoje velike razlike u nutritivnoj slici u zavisnosti od brašna, fila i preliva. Jasno vam je da su one od speltinog i (ili) integralnog brašna mnogo prihvatljiviji izbor od palačinki od belog, rafinisanog brašna. Voće (i med) je takođe bolji izbor od industrijskog namaza čokolade, na primer.

Nešto što bi moglo iznenaditi ljude je izbor jogurta. Preporučljivije je izabrati onaj sa većim udelom mlečne masti, jer će tako telo snabdevati vrednijim supstancama koje, u krajnjoj liniji, „rade“ na optimizaciji telesne mase. Bez šećera, bilo bi poželjno.

Ima još iznenađenja… Na primer, ceđeni voćni sok, koji nije „baš iz raja izašao“ jer je pun šećera kao i sok iz prodavnice, bistar i bez (uvek dobrodošlih) vlakana. Mudriji izbor je voćni smuti.

I jabuka može da bude „teška” za dobro jutro, kao i kruška, pasulj (setite se tipičnog engleskog doručka), breskva. Za „balkanske tipove” napomena: ni beli luk ujutru nije pametan izbor, teško se vari u prvom obroku i može da izazove nadimanje, prenosi Slobodna Dalmacija.

Naravno, svi navedeni plodovi su inače bogati hranljivim materijama, ali ih je bolje uvrstiti u kasnijeobroke, nikako u prvi, jutarnji, jer će se telo mučiti dok ih svari.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare