Kako magnezijum deluje na naše telo i koja količina nam je potrebna?

Shutterstock

Bez adekvatne količine magnezijuma, proizvodnja energije može biti ugrožena.

Magnezijum je esencijalni mineral koji ima vitalnu ulogu u brojnim fiziološkim funkcijama u ljudskom telu.

Uključen je u više od 300 enzimskih reakcija, doprinoseći različitim aspektima zdravlja, od održavanja jakih kostiju do podržavanja funkcije srca, pa čak i uticaja na raspoloženje i mentalno blagostanje.

Ljudskom telu je potrebno 360 do 410 mg magnezijuma dnevno.

Metaboliše važne hranljive materije

Magnezijum je kofaktor u enzimskim reakcijama odgovornim za metabolizam hranljivih materija, uključujući ugljene hidrate, proteine i masti. Pomaže u pretvaranju hrane u energiju i pomaže telu da efikasno koristi primljene kalorije.

Primarni izvor energije u telu, adenozin trifosfat (ATP), zahteva magnezijum za njegovu sintezu. Bez adekvatne količine magnezijuma, proizvodnja energije može biti ugrožena, što dovodi do umora i smanjene fizičke performanse, piše Times of India.

Održava zdravlje kostiju

Magnezijum je neophodan za održavanje jakih i zdravih kostiju. Deluje u kombinaciji sa kalcijumom i vitaminom D za promovisanje mineralizacije i strukture kostiju.

Nedostatak magnezijuma može dovesti do slabljenja kostiju i povećanog rizika od osteoporoze.

Održava srce zdravim

Magnezijum ima ključnu ulogu u zdravlju srca. Pomaže u regulisanju krvnog pritiska jer utiče na širenje i sužavanje krvnih sudova.

Adekvatan nivo magnezijuma povezan je sa smanjenim rizikom od hipertenzije i kardiovaskularnih bolesti.

Pomaže u kontrakciji i opuštanju mišića

Mišići, uključujući srce, oslanjaju se na magnezijum da bi pravilno funkcionisao. Neophodan je za kontrakcije mišića i opuštanje. Nedostatak može dovesti do grčeva u mišićima, slabosti i nepravilnog srčanog ritma.

Pomaže u funkciji nerava

Magnezijum je uključen u prenos signala između nervnih ćelija i mišića. Pomaže u regulisanju neurotransmitera i ključan je za celokupnu funkciju nervnog sistema.

Nizak nivo magnezijuma može dovesti do simptoma kao što su peckanje, utrnulost i grčevi u mišićima.

Magnezijum pomaže u stvaranju proteina

Magnezijum ima ključnu ulogu u stvaranju proteina, koji je neophodan za rast, popravku i održavanje tkiva u telu. Posebno je ključna za sintezu DNK i RNK.

Jača imuni sistem

Adekvatni nivoi magnezijuma su povezani sa dobrim funkcionisanjem imunološkog sistema. Može pomoći telu da se odbrani od infekcija i bolesti.

Metaboliše glukozu

Magnezijum utiče na oslobađanje insulina i unos glukoze u ćelije. On igra ulogu u metabolizmu glukoze i pomaže u regulisanju nivoa šećera u krvi.

Nizak nivo magnezijuma je povezan sa insulinskom rezistencijom, što može povećati rizik od dijabetesa tipa 2.

Poboljšava raspoloženje

Sve je više dokaza da magnezijum može uticati na mentalno zdravlje i regulaciju raspoloženja. On je uključen u proizvodnju neurotransmitera kao što je serotonin i može igrati ulogu u stanjima kao što su depresija i anksioznost.

Neka istraživanja pokazuju da suplementacija magnezijuma može poboljšati raspoloženje i smanjiti simptome depresije.

Nedostatak magnezijuma utiče na organizam na nekoliko načina

Uprkos njegovom značaju, nedostatak magnezijuma nije neuobičajen, a mnogi ljudi ne unose adekvatne količine ovog minerala u ishrani.

Faktori kao što su loš izbor u ishrani, određena medicinska stanja, lekovi i prekomerni unos alkohola mogu doprineti nedostatku magnezijuma.

Simptomi nedostatka magnezijuma mogu biti različiti i mogu uključivati grčeve u mišićima, slabost mišića, umor, mučninu, gubitak apetita, abnormalne srčane ritmove i utrnulost ili peckanje.

Ozbiljni nedostatak magnezijuma može dovesti do ozbiljnijih zdravstvenih problema, uključujući napade i abnormalne srčane ritmove, prenosi N1 Zagreb.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!