Namirnice bogate kalijumom, važnim mineralom za zdravlje ljudi

Zdravlje 16. jul 202110:56 > 10:57 1 komentar
Shutterstock

Tokom leta nam je od izuzetne važnosti dovoljan unos vode , ali i minerala, naročito ako ste fizički aktivni. Kada se znojite, primarno gubite natrijum, kao i kalijum.

Gubitak kalijuma nije toliko dramatičan, ali se ipak bi trebalo da se pobrinete da jedete namirnice bogate ovim mineralom, da ne biste rizikovali njegov nedostatak u organizmu.

Povezane vesti

Nedostatak kalijuma može da izazove simptome poput slabosti, umora, grčeva u mišićima, kao i  poteškoće sa disanjem.

Svima je poznato da su banane značajan izvor kalijumaa, jedna banana srednje veličine sadrži oko 422 miligrama kalijuma. Međutim, mnoge druge vrste voća i povrća sadrže veću količinu ovog  minerala od banana.

Avokado

Samo pola avokada sadrži 487 miligrama kalijuma, odnosno 10 odsto prepuručene dnevne doze. Ako pojedete ceo avokado odednom, ispunit ćete 20 odsto dnevne doze ovog minerala.

Batat 

Ako volite ukus pečenog batata, znajte da će vam vaši mišići biti zahvalni. Jedan slatki krompir srednje veličine sadrži oko 541 miligram kalijuma, što iznosi 12 odsto preporučene dnevne doze kalijuma.

Spanać

Osim što je odličan izvor gvožđa, vitamina K i magnezijuma, ovo povrće sadrži i dosta kalijuma. Poput slatkog krompira, jedna šoljica smrznutog spanaća sadrži 540 miligrama minerala, što zadovoljava 12 odsto vaših dnevnih potreba, piše Medical News Today.

Lubenica

Lubenica je dobra za hidrataciju organizma i sadrži 640 miligrama kalijuma ili oko 14 odsto preporučene dnevne doze kalijuma. Ona je takođe važan izvor vitamina C, vitamina B6 i magnezijuma.

Kalijum kao elektrolit koji pomaže u regulaciji nivoa tečnosti i krvi u telu, pored voća i povrća nalazi se i u mesu, mleku, jogurtu i orasima.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare