Svakodnevno vežbanje u isto vreme može značajno da utiče na zdravlje

Zdravlje 28. nov 202322:14 0 komentara
Shutterstock

Možete jednostavno da poboljšate svoj režim vežbanja, pokušajte da vežbate u isto vreme svaki dan.

Nova studija na laboratorijskim miševima ukazuje na to da redovna rutina vežbanja donosi više zdravstvenih koristi.
Iako postoji centralni telesni sat u mozgu koji se nalazi u suprahijazmatskom jezgru, koji se nalazi u bazalnom delu prednjeg hipotalamusa, postoje i drugi periferni telesni satovi. Suprahijazmatično jezgro je važno jer reguliše cirkadijalni ritam.

Naš centralni sat CNS (centralni nervni sistem) deluje kao glavni ‘pejsmejker’ za proizvodnju i održavanje cirkadijalnog ritma u celom telu. A vežbanje može da resetuje periferne telesne satove u zglobovima i kičmi, prema istraživanju naučnika sa Univerziteta u Mančesteru.

Ako se ovo ‘resetovanje’ dešava u isto vreme svakog dana, periferni satovi bi mogli biti više sinhronizovani sa glavnim, otkrili su istraživači.

Prethodna istraživanja su pokazala da nesinhronizovani satovi u perifernim tkivima mogu povećati rizik od razvoja zdravstvenih problema kao što su dijabetes i kardiovaskularne bolesti, prenosi Science Alert.

„Naši rezultati su pokazali da je fizička aktivnost koja se praktikuje tokom jutra povezana sa svakodnevnim obrascima ciklusa spavanja/budnosti i da prenosi informacije o vremenu od centralnog sata mozga osetljivog na svetlost do skeletnog tkiva koje nosi težinu. Ona zapravo šalje signal vašem skeletu sistema da je vreme da se probudimo“, objasnio je Ćing-Jun Meng, hronobiolog sa Univerziteta u Mančesteru.

Za potrebe studije, naučnici su pratili periferne satove u hrskavici, kičmi i mozgu miševa dok su vežbali na trakama za trčanje u različito vreme.

Već je poznato da su područja zglobova i kičme posebno aktivna tokom fizičke aktivnosti, a poznato je i da se tokom dana iz njih izbacuje voda.Ovo svakodnevno delimično resetuje periferne telesne satove.

Tim naučnika je otkrio da fizička aktivnost pored procesa osmolarnosti (smanjenje vode) dodatno resetuje ove satove i, ako se izvodi po doslednom rasporedu, poboljšava tajming telesnih satova.

Rezultati tek treba da budu potvrđeni kod ljudi, ali naučnici veruju da je sličan efekat uključen.

Zdravlje kostiju i zglobova utiče na sve u našim telima – od toga koliko dobro radimo u sportu do verovatnoće povrede ili razvoja stanja kao što je artritis.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature Communications.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!