Zahvaljujući EON-u skoro ceo sadržaj dostupan na zahtev na gotovo svakom uređaju

Promo 07. sep 202116:58 > 20:17 2 komentara

Kako navodi United Cloud, EON, nagrađivana TV platforma, koja je zauvek promenila iskustvo gledanja televizije kod nas i na još šest tržišta jugoistočne Evrope, i kroz NetTV Plus platformu i celog sveta, bila je tema prvog dana NEM Dubrovnik 2021, najvažnijeg događaja o TV trendovima u CEE regionu.

United Cloud dodaje da je zahvaljujući stalnom razvoju EON-a, „revolucionarne TV platforme koja se svakodnevno konzumira na više od 1,5 miliona uređaja u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, Bugarskoj, a do kraja godine i u Grčkoj“, dostupan gotovo celokupan sadržaj na zahtev na svakom uređaju, „bilo kada, bilo gde, i to potpuno personalizovano“.

„EON platforma, koja se 2017. pojavila kao jedna od najnaprednijih TV platformi u regionu, svakoga dana procesuira više od 50.000 video asseta, i konzumira se kroz više od 1,5 miliona uređaja. Korisnicima donosi mogućnost gledanja sadržaja na nekoliko uređaja, bilo gde i preko bilo kog internet provajdera. Takođe, nudi im i mogućnost otvaranja profila i personalizovanih preporuka, posebnog okruženje za decu kroz EON KIDS, kao i Sports Mode vidžeta“, kaže Srđan Đurđević, CEO inovativnog razvojnog centra United Cloud.

Promo

United Cloud pojašnjava da je EON servisna TV platforma, koja omogućava gledanje televizije na svim uređajima – televizoru, telefonu, tabletu i računaru, bilo gde i bilo kada i to potpuno personalizovano. Dodaje se da je celokupan sadržaj putem EON platforme dostupan i do sedam dana unazad, na svim uređajima, uz preporuku sadržaja prema navikama korisnika i da se „baš zato, EON Smart Box slobodno može nazvati kućnom konzolom za zabavu“.

„Pojavom Google Android TV ekosistema, operatorima i razvojnim centrima je dat u ruke operativni sistem sa mnoštvom mogućnosti koje izlaze iz samog TV domena. Tako u okviru EON TV platforme imamo pojavu kompletnog App store-a na kojem se nalazi više od 5.000 aplikacija, kao i Gaming segmenta. Takođe, korisnicima se omogućilo da kroz isti uređaj mogu konzumirati sopstveni privatni sadržaj, fotografije, audio, video, kao i da upravljaju svojim Smart Home uređajima i TV sadržajem putem Google assistant-a i glasovne pretrage“, dodaje Srđan Đurđević.

On najavljuje da se u United Cloud-u radi na još naprednijim rešenjima koja će EON TV doneti korisnicima.

Promo

„Naši razvojni timovi trenutno rade na kreiranju jedinstvenog UX-a koji bi išao kroz jedan uređaj, jednu aplikaciju i jednu pretplatu. Želimo da sve dostupne 3rd party aplikacije integrišemo kroz EON UI i EON Smart Box, kako bi korisnici na jednom mestu kroz jedinstveno korisničko iskustvo, pretrage i otkrivanje novog contenta dolazili do željenih sadržaja“, rekao je.

Jedan od zaključaka panela je da EON TV platforma United Grupe postavlja standarde kada je reč o vrhunskom korisničkom iskustvu u regionu i doprinosi razvoju u oblasti multimedije i načina konzumiranja sadržaja, navodi se u saopštenju.

„Telekomunikacijski servisi su postali izuzetno važan deo života svih nas, i zbog toga se veoma brzo razvijaju. United Grupa je zajedno sa United Cloud-om prva uvodila inovacije u televiziji i internetu kod nas i prvi su doneli budućnost personalizovane televizije. Sve brže se menja tehnologija u korist ličnog doživljaja korisnika, a United Cloud tu budućnost donosi“, zaključak je prvog dana NEM Dubrovinik 2021, prenosi se u saopštenju United Clouda.

„Game changer“ i sadržaji visoke rezolucije

“Da, mogu reći da EON vrsta platforme koja je umnogome “game changer”, nakon kojega više ništa neće biti isto. Dosadašnje platforme mogu i dalje postojati, no, iskustvo koje se dobija s EON-om je neuporedivo i nema povratka natrag”, kaže Adrian Ježina, glavni izvršni direktor Telemacha za Hrvatsku i Sloveniju. Na pitanje u kojoj meri se dobar početak prodaje nove platforme na hrvatskom tržištu može zahvaliti situaciji u kojoj nezadovoljni korisnici A1 traže načine kako ponovno da budu u mogućnost da prate program N1, Ježina to potvrđuje, ali za sada ne otkriva brojke.

“Ne mogu sa sigurnošću potvrditi u kojoj meri, ali ta situacija je sasvim sigurno imalo značajnog uticaja“, kaže Ježina koji se u svom izlaganju osvrnuo i na postojeći duopol na hrvatskom tržištu, na kojem dva igrača drže 90 posto kolača i mogu se u svakom trenutku dogovoriti na štetu trećeg, ako to žele. Podsetimo, A1 je samo nekoliko dana pre isteka roka za produživanje ugovora svoje korisnike izvestio da ne namerava da obnovi godišnji ugovor  ida više neće prenositi program N1.

Kao šef slovenskog Telemacha, Ježina je ostvario retki uspeh, nadmašivši tržišni udeo državnog Telekoma Slovenija. Što se tiče plana ulaganja u Hrvatskoj, koji se na nivou grupe meri u stotinama miliona evra, Ježina kaže da je „za nas jedini put onaj prema gore“.

Prema Đurđevićevim rečima, razvoj platforme krenuo je “od nule” s vlastitima snagama unutar kompanije, a timu od 100 ljudi trebalo je 12 meseci za lansiranje prve verzije platforme koja se od tada stalno usavršava i nadograđuje. Već 2019. dobili su nagradu CSI za najbolji kućni uređaj. Međutim, EON je mnogo više od obične televizije, zapravo kompletan paket kućne i mobilne zabave, rečeno je na panelu.

„Našli smo se pred zahtevnim tehničkim procesima jer smo postavili visoke ciljeve – da napravimo platformu koja je skalabilna i brza, i koja može procesuirati bilo koji format sadržaja, opslužitii veliki broj korisnika, lajv ivenata, itd. Sa druge strane, želeli smo da stvorimo nešto što će biti potpuno inovativno, s modernim izgledom interfejsa i odličnim iskustvom za korisnike. Dodatno, trebalo je zadovoljiti sve poslovne zahteve u vezi planiranih širenja na nova tržišta i nove tipove mreža. To znači da je trebalo kreirati proizvod koji je visoko adaptibilan, odnosno da se može brzo prilagoditi svakom tipu mreže i integrisati sa svakim biznis modelom”, kaže Đurđević.

Korisnici bi definitivno voleli da mogu da izbegnu plaćanje nekoliko različitih pretplata na kraju meseca, dodaje. „U Americi u proseku postoje tri do četiri mesečne pretplate po domaćinstvu. Dakle, u šumi sadržaja i platformi, voleli bismo da im olakšamo. Bilo bi idealno da ide kroz jedan uređaj, jednu aplikaciju i jednu pretplatu. To je upravo nešto na čemu naši razvojni timovi sada rade, da sve dostupne aplikacije treće strane integrišemo kroz EON UI i EON Smart box, da korisnici na jednom mestu dolaze do novog sadržaja”, otkriva Đurđević.

Sve to naravno, biće praćeno velikim ulaganjima u fiksne i mobilne mreže, rečeno je na panelu.

Nikola Francetić, glavni izvršni direktor NetTV Plusa,  na panelu je rekao da nije siguran da li je to baš “kraj televizije kakvu znamo”, ali je svakako način na koji korisnici žele da pristupaju sadržajima i zabavi. NetTV Plus će i dalje nuditi klasičniju verziju OTT platforme, odnosno paket televizijskih programa s područja zemalja bivše Jugoslavije, ali za gledaoce širom planete, navedeno je. On kaže da je u lansiranju EON-a učestvovao u ulozi CEO Telemach Slovenija. „U tom trenutku je slovena;ko video tržište već bilo poprilično razvijeno i iako je EON u startu bio dobar proizvod, nije se bilo lako probiti. Uz rešavanje prvih dečjih bolesti, puno smo radili na edukaciji korisnika što se u konačnici pokazalo kao recept za uspeh. U kratkom roku smo počeli da dobijamo jako dobar feedback s tržišta“, rekao je dodajući da su počele da se nižu pozitivne reakcije korisnika. Dodaje da od nove platforme ima velika očekivanja u budućnosti.

Od 2019. prenos podataka na mobilnoj mreži porastao je 200 posto, kaže Ježina, no, kao ni ostali uečsnici panela ne vidi da bi sadržaji u rezoluciji 8K sami po sebi mogli podstaći dramatično veći prenos ili ubrzati ulaganja u mreže. U ovom trenutku nema dovoljno sadržaja niti u rezoluciji 4K, slaže se i Srđan Đurđević. Na pitanje što ide pre, razvoj mreže ili sadržaji visoke rezolucije, kažu da to podseća na staro pitanje o kokoški i jajetu. Jednostavno, ulaganja u mobilne mreže moraće pratiti ulaganja u sadržaj većih rezolucija koji zahteva veću propusnost, ali i obratno, pa u sledećih 4-5 godina ne treba očekivati dramatične promene i po tom pitanju.

Što se tiče Hrvatskog tržišta, EON, kaže Ježina, odgovara na višestruke korisničke potrebe. „Sa strane sadržaja donosi najtraženije kanale uz mogućnost gledanja do sedam dana unazad. Svima u Hrvatskoj je ponovno dostupan najgledaniji informativni kanal N1 i svi Sport Klub kanali. Osim toga, EON donosi i kanale iz Discovery ponude kao što su Eurosport, Discovery, TLC itd. U pakete je bez dodatne naplate uključen i pristup Video Klubu s preko 19.000 naslova koji uključuju vrhunske serije, klasik filmove ali i blockbustere te najtraženije crtiće”, ističe Ježina, govoreći o tom tržištu.

U okviru United Grupe posluje i N1.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare