Dok drugi “deru”, on je prepolovio cenu kugle sladoleda i super zaradio

author
N1 Zagreb
20. jul. 2023. 12:30
Hero section image
sladoled, deca
Shutterstock | Shutterstock

Teško da se ijedna rasprava o turizmu na hrvatskom primorju ovoga leta vodila a da u njoj, kao svojevrsni antijunak ili glavni negativac, nije pomenuta (pre)skupa kugla sladoleda.

Omiljeni letnji desert, potpuno neočekivano, postao je referentna vrednost koja se u domaćim, ali i stranim medijima, često koristi kao krunski dokaz da dobrim delom celokupnog hrvatskog turističkog proizvoda ovog leta u značajnoj meri upravlja pohlepa. Jesu li u pravu oni koji to tvrde ili je problem stvarno, kako to neki drže, u “škrtim gostima”, činjenica je da pred izlozima sa sladoledom, bar onima u centru Pule, ovog leta nema ni redova, ni čekanja sličnog onom kakvom se moglo svedočiti proteklih godina, piše Novi list.

“Možda je problem u manjku gostiju ili u previše mesta koja ovog leta imaju sladoled u ponudi”, zapitao se pulski ugostitelj Mario Funčić gledajući statistiku dnevnog prometa koja je svakodnevno varirala tek između 30 i 50 prodanih kugli, prenosi N1 Zagreb.

“Pre nešto više od mesec dana otvorili smo u centru Pule ‘gelato shop’, a dobavljači i ostali s kojima smo razgovarali o tome sugerisali su nam cenu od dva evra za kuglu, kakva je ove godine na obali uobičajena. Prihvatili smo sugestiju i krenuli s tom cenom, ali promet je bio i više nego skroman. Onog dana kad smo otvorili, prodali smo 34 kugle, a situacija se nije značajnije menjala ni u idućim danima", kaže sagovornik Novog lista.
Svestan da je "vrag odneio šalu" i da u lokaciji ili poslovnom modelu koji je zamislio nešto ozbiljno ne štima, odlučio je da malo ispita tržište tako što će se igrati s cenom. Krenuo je s akcijom u kojoj je dotadašnju cenu prepolovio i instant reakcija tržišta bila je fascinantna.

"Već prvi dan prodaje po toj novoj ceni prodali smo 332 kugle, a brojka je nastavila da raste pa smo dnevno prodavali i do 700 kugli. Po završetku ‘akcije’ cenu smo vratili na dva evra, a reakcija tržišta ponovo je bila trenutna. Ljudi su prilazili prozoru, primetili bi tu novu cenu i odlazili bez sladoleda. S promenom sam pao opet tamo gde sam bio, na 50-ak prodatih kugli dnevno, a to znači da sam nakon podmirenja svih troškova, tih dana praktički ostajao u minusu”, rekao je Funčić.

Kupce u većem broju nije vratila ni nekakva srednja cena od 1,50 evra za kuglicu, a nakon što je složio matematiku shvatio je da je najbolju zaradu imao onda kad je cena kugle bila najmanja. Akcijska cena je vraćena, a promet je ponovo počeo da raste, kako turista, tako i Puljana koji od početka turističke sezone od pijace i trgovine, do kafića i restorana, svakodnevno moraju da izlaze na kraj s prenaduvanim letnjim cenama.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama