Vavilonci prvi koristili geometriju

SciTech 29. jan 201612:22 > 20:51
Pixabay.com

Drevni Vavilonci prvi su koristili sofisticiranu geometriju, 1.400 godina pre nego što se do sada mislilo, objavljeno je u časopisu "Sajens".

Istraživači su zaključili da su Vavilonci koristili geometrijske proračune za praćenje Jupitera na noćnom nebu.

Autor studije, profesor Metju Osendrijver sa Univerziteta Humbolt u Berlinu, kaže da je otkriće iznenađujuće i fundamentalno za fiziku i sve grane koje koriste geometriju.

Drevni Vavilonci živeli su na prostorima današnjeg Iraka i Sirije, a njihova civilizacija razvila se oko 1800. godine pre nove ere. Glinene table sa znakovima njihovog pisma već su pokazale da je ovaj narod bio napredan u astronomiji.

„Oni su zapisivali izveštaje o onome što su videli na nebu. To su činili u veoma dugom periodu, vekovima“, objasnio je profesor Osendrijver.

Naučnici sada veruju da su Vavilonci razvili geometriju oko 350. godine pre nove ere. Profesor Osendrijver proučio je pet vavilonskih ploča koje su iskopane u 19. veku, a sada se čuvaju u arhivu Britanskog muzeja.

Zapisi otkrivaju da su oni koristili četvorostrane oblike trapezoida za izračunavanje trenutka kada će se Jupiter pojaviti na noćnom nebu. Na taj način su izračunavali i njegovu brzinu i put koji je planeta prešla.