Novo otkriće pomera granicu pojave života na Zemlji?

SciTech 15. mar 201700:16 > 11:52
REUTERS/ Matthew Dodd/University College London

Fosili pronađeni u Indiji, stari 1,6 milijardi godina i nalik crvenim algama mogli bi biti najstarije biljke na svetu, objavili su naučnici koji će zbog tog otkrića možda morati da izmene i vreme pojave života na zemlji.

Istraživači su u utorak te majušne, višestanične fosile opisali kao dve vrste crvene alge koje su živele u plićacima zajedno s bakterijama.

Do sada su se najstarijim biljkama na Zemlji smatrali 1,2 milijarde godina stari fosili crvenih algi, koji su pronađeni na kanadskom Arktiku.

Stručnjaci kažu da oblik fosila odgovara crvenoj algi, primitivnoj biljci koja se danas može naći na koralnim grebenima. Jedan njen oblik, poznat kao nori, uobičajeni je sastojak sušija.

„Suši se mogao praviti pre 1,6 milijardi godina“, našalila se Tereza Salstet, geobiološkinja iz Švedskog prirodnjačkog muzeja, koja je vodila studiju objavljenu u naučnom časopisu PLOS Biology.

Zemlja je nastala pre oko 4,5 milijardi godina. Dokazi upućuju na to da se život pojavio u obliku morske bakterije pre oko 3,7 do 4,2 milijarde godina. Tek mnogo kasnije u praistorijskim morima pojavile su se biljke i naposletku životinje.

Fosili su pronađeni u sedimentnim stenama bogatim fosfatima u Čitrakotu, u središnjem delu Indije. Ti drevni ostaci sadrže unutarstanične strukture koje su možda bile delovi mehanizma fotosinteze, procesa kojim biljke pretvaraju sunčevu svetlost u hemijsku energiju.

Nuspojava fotosinteze je kiseonik, pa je pojava biljaka pomogla u stvaranju kiseonika u atmosferi bez koga život na Zemlji ne bi bio moguć.