Kompjuter pobedio u 2.500 godina staroj kineskoj igri

SciTech 23. maj 201713:40 > 22:50
REUTERS/Stringer

Kompjuter je danas pobedio šampiona Kine u staroj društvenoj igri "Go", jednoj od poslednjih igara u kojoj kompjuteri nisu ostvarili potpunu nadmoć nad ljudima.

Googleov program AlphaGo pobedio je u prvoj od tri ovonedeljne partije protiv 19-ogodišnjeg genija KeĐđija u gradu Vuženu, a tokom petodnevnog događaja igraće i protiv drugih najbolje rangiranih kineskih igrača.

AlpgaGo je Kea dobio za pola poena što je „najmanja moguća razlika“, rekao je Demis Hasabis, osnivač Googleove kompanije DeepMind, koja je razvila AlphaGo.

Ke je rekao da je program napravio veliki napredak otkako je prošle godine pobedio južnokorejskog šampiona i da je „potpuno drugačiji igrač“.

„AlphaGo je po prvi put bio nalik čoveku. Ranije je imao slabosti, ali sad se vidi da njegovo razumevanje ‘Goa’ i prosuđivanje u igri prevazilazi naše sposobnosti“, rekao je Ke.

Igrači „Goa“ naizmenično stavljaju bele i crne kamenčiće na 361 presek pravougaonog rešetkastog polja i pokušavaju da zauzmu tablu i sklone protivničke kamenčiće sa table tako što ih okruže svojim, a igra traje dok se oba takmičara ne slože da više nema slobodnih polja ili se jedan preda.

Igra koja je nastala u Kini pre više od 2.500 godina do sada je odolevala prevlasti kompjutera koji su prevazišli ljude u većini drugih igara. Šah je pao kada je IBM-ov sistem DeepBlue 1997. pobedio svetskog šampiona Garija Kasparova.

„Go“ se smatra većim izazovom, jer skoro beskonačni broj mogućih poteza zahteva intuiciju i fleksibilnost pa su igrači očekivali da će proći bar još decenija pre nego što kompjuteri budu mogli da pobede najbolje igrače ali je AlphaGo najpre 2015. pobedio evropskog šampiona a 2016. i Korejca Lija Sedola.

Igrači su rekli da AlphaGo ima prednost jer se ne umara i ne može se potresti, što su ključni aspekti mentalno naporne igre.

Google navodi da tehnologija intuicije u rešavanju kompleksnih problema iz AlphaGoa može biti iskorišćena za asistente u pametnim telefonima i rešavanje svakodnevnih problema.

Go ima desetine miliona igrača u Kini, Japanu i obe Koreje, a Google je saopštio da je prenos meča AlfaGoa i Lija Sedola pratilo oko 280 miliona ljudi.