Bosanac osmislio vozilo koje se transformiše u kofer

SciTech 16. dec 201717:01 > 22:54
N1

Tuzlak Elvis Cero ima rešenje za gradske gužve. U pitanju je prvi prototip elektromotornog vozila, pod imenom “Go city”, a koji se može transformisati u lako prenosivi kofer.

Elvis Cero mašinski je inžinjer i inovator iz Tuzle, koji živi i radi u Mostaru. Dve godine njegovog predanog rada na električnom trotočkašu donele su rešenje jednog od najvećih problema saobraćajne svakodnevice. Naime, osmislio je vozilo koje bi, u slučaju masovne upotrebe, moglo rešiti probleme saobraćajnih gužvi i probleme sa pronalaskom mjsta za parkiranje, posebno u većim gradovima.

„Ideja je sama po sebi došla jer sam želeo da napravim nešto inovativno, nešto što ne postoji na tržištu, nešto što se može sklopiti veoma jednostavno, praktično, što će štiti i vreme i prostor i novac“, kaže  Cero.

Dizajniran je za jednu osobu visine do 185cm i težine do 100kg sa manjim ruksakom, a ono što ga čini posebno zanimljivim jeste to što se se može sklopiti na dimenzije kofera.

„Kada kažemo dimenzije kofera, to znači da se on ovakav kakav jeste može umanjiti 10 puta, znači da se može voziti po biciklističkim stazama, autoputevima… Ograničena brzina mu je do 45 km/h po putevima, a 25 km/h u gradskoj zoni ili na biciklističkim stazama“, objašnjava inžinjer.

Projekat je trenutno u drugoj fazi, a firma u kojoj radi kao mašinski inžinjer i finansijski i materijalno ga je podržala. Međutim, ni loši vremenski uslovi, tvrdi Cero, ne predstavljaju problem, jer je vozilo dizajnirano tako da u potpunosti zaštiti vozača od lošeg vremena i osigura mu udobnu i stabilnu vožnju.

„Ovo je sad prva vožnja po kiši i ova površina od pola metra koja me zaklanja je sasvim dovoljna da ne pokisnem, a može se zatvoriti određenim platnenim površinama jednostavno bez nekih komplikacija, što bi značilo da se može voziti i u ekstremnim uslovima“, navodi Cero.

Namenjen je vlasnicima kamp-kućica, jahti, brodova, kamiona i ima direktnu primenu na velikim sajmovima, aerodromima…. Međutim, planiran je za strano tržište.

„Ne vidim neku primenu na području Balkana iz razloga jer još uvek imamo dovoljno prostora za parking, nemamo tolike gužve itd. Drugi razlog je cena ovog modela, jer će koštati negde od 2.700 evra pa na više“, otkriva inovator.

A trenutno se Cero nalazi u fazi potražnje investitora i razvoja praktičnijeg, lakšeg modela namenjenog isključivo za gradsku zonu za koji je uveren da će dovesti do revolucije u modernom saobraćaju.