Poplave u severnoj Australiji ugrozile Veliki koralni greben

SciTech 15. feb 201911:21 > 15:18
REUTERS/David Gray

Zagađena voda i mulj proširili su se, nakon razornih poplava u severoistočnoj Australiji, na delove Velikog koralnog grebena izlažući to ugroženo čudo prirode dodatnom stresu, objavili su u petak naučnici.

Nanosi otpada i sedimenata završili su u obalnim poručjima nakon nedelja obilnih kiša oko grada Tounsvila.

Naučnici su objavili vazdušne snimke na kojima se vidi prelivanje otpada iz reke na područje koralnog grebena oko 60 kilomatara od obale.

Naučnici sa Australijskog instituta za proučavanje mora (AIMS) izmerili su količinu i kvalitet poplavljene slatke vode u područjima oko Velikog koralnog rebena kada su slatkovodne reke preplavile.

„Utvrdili smo nizak nivo saliniteta na površini mora duž 600 kilometara obale“, rekao je Fredrike Krun, naučnik AIMS-a koji proučava kvalitet vode.

„Na nekim lokacijama poput zaliva Klivlend kod Taunsvila, salinitet mora na površini bio je prepolovljen“, kazao je.

„To pokazuje da je u Veliki koralni greben ušla velika količina slatke vode“, naglasio je.

Veliki koralni greben smešten je uz severoistočnu australijsku obalu i najveći je svetski koralni sistem koji je površine veće od Italije i jedan je od najraznolikijih ekosistema na planeti.

Greben se trenutno oporavlja od posledica tropske oluje Debi iz 2016. godine, dva kruga propadanja korala zbog globalnog zagrevanja u 2016. i 2017. i najezde agresivne bodljikave morske zvezde.