Nova pravila na Instagramu – reklame za mršavljenje nedostupne maloletnicima

SciTech 19. sep 201917:12 > 20:05
Pixabay.com

Popularna platforma za deljenje fotografija Instagram uvodi nova pravila za korisnike koji promovišu proizvode za mršavljenje i kozmetičku hirurgiju.

Prema novim propisima, pojedine objave neće biti dostupne maloletnim korisnicima, dok će ostale u kojima se promovišu „čudotvorni“ proizvodi za mršavljenje biti izbrisane.

Takve promene će se takođe odnositi i na Facebook, koji je vlasnik Instagrama.

BBC podseća da je sve veća zabrinutost zbog uticaja koji proizvodi za mršavljenje mogu imati na mlade širom sveta.

Glumica Džamila Džamil izjavila je da je ovo velika pobeda u borbi protiv dijeta i „detox“ industrije.

„Zauzimanjem stava o zaštiti fizičkog i mentalnog zdravlja na internetu, Facebook i Instagram šalju važnu poruku svetu“, poručila je Džamil.

Ona je javno kritikovala svetski poznate influensere zbog promovisanja čajeva i ostalih proizvoda namenjih za detoksikaciju, odnosno čišćenje tela, od kojih mnogi imaju samo laksativno dejstvo.

Instagram će ukloniti objave u kojima se promoviše brzo i nerealno mršavljenje, a korisnici će takođe moći da prijave sadržaj za koji smatraju da krši nova pravila.

Instagram će potom odlučiti da li će takav sadržaj biti sakriven ili uklonjen.

„Želimo da Instagram bude pozitivno mesto za sve koji ga koriste i ova politika je deo naših napora da smanjimo pritisak koji ljudi ponekad mogu osetiti na društvenim mrežama“, poručila je Ema Kolins, menadžerka za javne politike Instagrama.