Šta svaki CEO treba da zna o digitalnoj transformaciji?

Shutterstock

Digitalna transformacija može bude katalizator razvoja - pod uslovom da se kompanija zaista transformiše. Rad na tome podrazumeva više od uvođenja novih tehnologija i iziskuje promene kompanijske kulture, procesa i mentaliteta.

Bićemo konkretni: činjenica da koristite razne softvere za obradu podataka ili kanale poput elektronske trgovine ne znači da je vaša firma na putu ka transformaciji. Pre nego što duboko uzdahnete i promrmljate: „ali mi primenjujemo i CRM i ERP i DMS…” imajte u vidu da je primena tehnoloških alata tek uspostavljanje okvira za transformaciju. Drugim rečima, tehnologija je samo sredstvo za ostvarivanje krupnijih ciljeva.

Projekat ili transformacija? Nije isto.

Oslanjajući se na bogato iskustvo rada na projektima digitalizacije i implementacije cloud tehnologija, kompanija Mainstream je definisala glavne elemente digitalne transformacije. Prema rečima Aleksandra Nedeljkovića, Chief Business Officer-a u Mainstream-u, svaki od ovih faktora utiče na tok transformacionog procesa i omogućava stvaranje vrednosti od tehnoloških inicijativa.

Poslovna strategija

Da biste digitalne tehnologije stavili u službu svog poslovanja, važno je da znate šta želite da postignete. Svaki digitalni projekat trebalo bui da ima jasno definisane ciljeve koji su jedinstveni za vaš poslovni scenario i zavise od trenutnog stanja i prioriteta, kao i od stepena tehnološke zrelosti.

Transformacija procesa

Ako su procesi rigidni, kompanija ne može dostići fleksibilnost koja joj je neophodna za brzu reakciju na tržišne oscilacije, izazove i prilike. U digitalnom svetu poslovni sistemi moraju biti agilni, a izgradnja takvih sistema zahteva unapređenje postojećih procesa, a često i njihov kompletan redizajn.

Upravljanje promenama

Pravila koja važe danas mogu se izmeniti koliko sutra. Procesom transformacije stoga treba upravljati na način koji prati buduće potrebe kompanije, njenih korisnika i tržišta, a ne samo aktuelne zahtve.

Edukacija

Ako zaposleni nisu nosioci promena u kompaniji, ako ne znaju čemu služe novi alati i odbijaju da ih koriste, digitalizacija će ostati mrtvo slovo na papiru. Da bi se sprečio ovakav ishod, neophodni su transparentna komunikacija i edukacije od strane ruko-vodilaca, ali i tehnoloških partnera.

Shutterstock

Nije lako biti predvodnik promena

Teško je zamisliti da jedan čovek može samostalno da realizuje proces digitalne transformacije, sve i da je tehnološki vrlo potkovan, obrazovan i upućen u najnovije trendove. Za ovakvim maštarijama nema ni potrebe jer je transformacija kolektivno putovanje i ne mora ostati u internim okvirima kompanije, već se može pojednostaviti kroz partnerstvo.

Bez obzira u kojoj industriji poslujete i kakvi su vam ciljevi, za modernizaciju poslovanja korisno je da se oslonite na nekog ko donosi domensku ekspertizu i iskustvo u digitalnim projektima. Imajući u vidu sve veći izbor tehnoloških alata i sve kompleksnije zahteve novog doba, za rukovodioce koji svoje kompanije vode na put transformacije nameće se pitanje: kako obezbediti adekvatnu podršku?

Iz Mainstream-a poručuju da je saradanja najefikasniji vid podrške. Ukoliko vam je potrebna, posetite njihov sajt ili zakažite besplatne konsultacije sa Mainstream stručnjacima.