Skorseze ponovo u centru debate u Holivudu, ali ovog puta ne zbog Marvela

Showbiz 03. nov 201923:04 > 23:11
Tanjug/Netflix via AP

Striming servis Netfliks i vodeći bioskopski lanci u Sjedinjenim Državama mogli su zajedno da zarade mnogo novca, samo da su se dogovorili oko prikazivanja novog filma Martina Skorsezea "The Irishman" (Irac), piše Njujork Tajms.

Skorseze je nedavno pokrenuo oštru debatu u Holivudu u vezi sa tim da li su filmovi o Marvelovim superherojima kinematografija ili ne, ali se sada zbog svog novog filma „The Irishman“ našao u središtu sukoba koja već godinjama tinja između striming servisa Netfliks i tradicionalnih bioskopskih distributera.

Nakon što je godinama tavorio po fiokama Holivuda, ambiciozni projekat Martina Skorsezea – ekranizacija knjige Čarlsa Brenta „I Heard You Paint Houses“, baziranoj na ispovesti Frenka Širana „Irca“ da je 1975. ubio poznatog sindikalnog lidera Džimija Hofu – konačno je realizovan zahvaljujući kompaniji Netfliks i „finansijskoj injekciji“ od gotovo 160 miliona dolara.

Time je „The Irishman“ postao najskuplji Skorsezeov film, a sudeći po prvim kritikama, jedan od najboljih u karijeri.

No, da bi bio u konkurenciji za filmske nagrade poput „Oskara“, nisu dovoljni samo hvalospevi kritičara, već je neophodno da se „Irac“ prikaže i (bar) u američkim bioskopima.

Privilegiju da remek-delo Martina Skorsezea vide na velikom platnu imaće isključivo oni koji se u samo 26 dana novembra nađu u blizini ograničenog broja manjih i nezavisnih bioskopa u SAD, u kojima će se „Irac“ prikazivati.

Nakon toga, svi će moći da ga pogledaju iz svoje fotelje. Naravno, ukoliko se pretplate na Netfliks (ili u te svrhe lukavo iskoriste besplatni probni period od mesec dana).

„Njujork Tajms“ podseća da vodeći bioskopski lanci u SAD uobičajeno insistiraju na pravu da filmove prikazuju bar 72 dana, ali da su u slučaju „The Irishmana“ bili spremni da taj period skrate na samo dva meseca.

„Netfliks“ ipak nije hteo da svoje čedo prepusti bioskopdžijama na više od 45 dana, i tu su pregovori propali, navodi „Njujork Tajms“.

Džon Fitijan, predsednik Nacionalne asocijacije vlasnika bioskopa, razočaran je što nije došlo do dogovora sa „Netfliksom“.

„Reč je o vodećem reditelju, filmofilu, autoru brojnih važnih naslova u našoj industriji, a ‘The Irishman’ će se prikazivati tek u deset odsto dvorana, u odnosu na broj bioskopa u kojima bi se prikazivao da je došlo do dogovora sa Netliksom“, istakao je on.

Primera radi, aktuelni filmski hitovi „Džoker“ i „Porodica Adams“ prikazuju se u čak 4.000 bioskopa, samo u SAD, dok je Skorsezov Oskarom nagrađen film „Dvostruka igra“ iz 2006, zaradio 300 miliona dolara na bioskopskim blagajnama širom sveta.

Mi ne verujemo u bioskopske blagajne, poručio je u jednom intervjuu rukovodilac Netfliksovog odeljenja za originalne filmove, Skot Staber.

„Mi verujemo da potrošač treba da dobije mogućnost da pogleda film onako kako on ili ona žele“, objasnio je on.

„The Irishman“ će na Netfliksu biti dostupan od 27. novembra.