Džordž Kluni, zaštitno lice Nespressa, odgovorio na optužbe o dečjem radu

Showbiz 28. feb 202012:49 > 12:52
REUTERS/Eric Gaillard

Glumac Džordž Kluni odgovorio je na tvrdnje da kompanija Nespresso, čiji je zaštitno lice, kupuje kafu sa farmi na kojima rade deca.

Pedesetosmogodišnji glumac kazao je da je „iznenađen i tužan“ zbog optužbi protiv te kompanije.

Britanski dokumentarni program „Dispatches“ naveo je u jednoj epizodi da Nespresso i Starbucks koriste kafu koju beru deca koja rade duge i naporne smene u Gvatemali.

„Iskreno, bio sam iznenađen i tužan kada sam video tu priču“, rekao je Kluni za USA Today. „Jasno je da odbor i ova kompanija imaju posao koji moraju da urade. I taj posao će biti obavljen“, rekao je.

Kluni je apelovao na „Dispatches“ da nastavi sa istraživanjem uslova rada na farmi.

„Veoma sam ponosan na njihov uspeh“, rekao je Kluni o kompaniji Nespresso. „Rizikovali su živote pokušavajući da obnove farme u Južnom Sudanu i proveli su godinu dana na terenu pomažući poljoprivrednicima da obnove svoje farme u Portoriku nakon uragana. Jednostavna istina je da je ovaj program izuzetno pozitivan za poljoprivrednike koji uzgajaju kafu“, dodao je.

Generalni direktor Nespressa Gijom Le Kanf dodao je: „Tamo gde postoje tvrdnje da naši visoki standardi nisu ispunjeni, postupamo odmah. Pokrenuli smo detaljnu istragu kako bismo otkrili koje farme su te koje se pojavljuju na snimcima i da li one isporučuju kafu Nespressu. Nećemo nastaviti da kupujemo sa farmi u tom kraju dok se istraga ne zaključi“.