Zašto Leonardo Dikaprio nikada nije osvojio Oskara?

Showbiz 11. sep 201511:34 > 22:44
Izvor: AFP/Francois Guillot

Jako malo vremena nas deli od kalendarske jeseni, kojoj se svaki filmofil širom sveta raduje. Producentske kuće su svoje najbolje naslove sačuvale za razdoblje septembar-decembar kako bi se uključile u trku za najprestižniju nagradu u svetu filma.

Nagrada Američke filmske akademije ili Oskar je zlatni kip o kojem sanja većina glumaca, režisera, producenata, kostimografa, otprilike svi koji rade na filmu, ispred ili iza kamere.

Nedavno je objavljena vest o novom filmskom poduhvatu Alehandra Gonzalesa Inaritua, „The Revenant“. Inaritu je u 2014. godini „pomeo“ konkurenciju sa svojim filmom „Birdman: The Unexpected Virtue of Ignorance“, a kada je postalo jasno da će Leonardo Dikaprio glumiti glavnu ulogu, brojni stručni mediji i portali u svetu su pisali da je ovo jedan od „poslednjih vozova“ za njega.

Naime, čovek, koji godinama važi za jednog od najboljih glumaca Holivuda, nema Oskara za najbolju glavnu ulogu, koja mu već decenijama izmiče.

Kako pored sebe u „The Revenant“ ima Toma Hardija (među najtraženijim glumcima danas), zadubili smo se u dubine interneta, i pronašli praktične razloge zbog čega Dikaprio nema Oscara, a iza sebe ima veliki, zaista veliki broj glavnih uloga, u kojima je pokazao zavidnu glumu.

1. Nesretnik

Nominovan je za „Aviator“ 2005, dve godine posle za „Blood Diamond“, a ostao je „kratkih rukava“. Znate zašto? Tih godina, izašla su dva filma koji su napravili „definiciju karijere“ dvojici glumaca. Džejmi Foks je postao „slep“ i maestralno odigrao velikog Reja Čarlsa u filmu „Ray“, a Forest Vitaker, uz dužno poštovanje Dikapriju, „ukrao je pozornicu Oskara“ sa ulogom u „The Last King of Scotland“.  Slično je Dikapriju uradio ranije i Tomi Li Džons u „The Fugitive“, kada je Dikaprio bio nominovan za „What’s Eating Gilbert Grape“.

Identično se dogodilo 2014. kada je svet čekao da Leo ponese premiju za film „The Wolf From Wall Street“, Metju Mekonahi mu je „oteo“ statuu s ulogom u filmu „Dallas Buyers Club“.

2. Previše je konstantan

Leo Dikaprio ima previše dobrih filmova u karijeri. Odlično bira uloge, a portfolio mu je zaista impresivan, kao i saradnja s režiserima. Od početka karijere je na A listi Holivuda ali… Dikaprio nema onaj film koji će mu definisati karijeru. Film po kojem će biti prepoznatljiv, a da neće biti „materijal za sesti i jesti kokice“.

3. Fali mu trikova

Izuzev uloge „What’s Eating Gilbert Grape“, kada je morao glumiti mentalno defektnog Arnieja, Leo nema uloga koje zahtevaju fizičku spremu. Oskar voli to, što se pokazalo nebrojeno puta u prošlosti. Mekonahi je izgubio kilograme za „Dallas Buyers Club“, ranije spomenuti Foks je „oslepeo“ zbog „Raya“, a najbliže tome što je Leo uradio jest (diskutabilni) bostonski akcent u „Departed“. Naprosto mora naučiti ponešto od kraljeva metamorfoze u Holivudu kako bi i on kući poneo Oslara koji mu toliko dugo izmiče.

4. Njegova najbolja gluma ostala u seni

„Inception“, „Shutter Island“, „Romeo and Juliet“, to su filmovi za „kokice i kolu“. Nažalost, jesu. Bolji Leovi filmovi od spomenutih su sigurno „Departed“, „Catch me if You Can“, „Revolutionary Road“, a nisu dobili niti jednu nominaciju.

5. Zasene ga sporedne uloge

Kada vidite Dikapriovo ime na posteru filma znate da je blockbuster. Osiguranje velike zarade, ali počesto se zaboravlja jedna stvar. Glumci to znaju. Pogotovo oni kojima pripadne sporedna uloga pored Lea. I zbog toga, oni postaju i bolji nego što jesu.

Možda bi Dikaprio bio primećen i u „Jango Unchained“, ali Cristofer Volc je naprosto bio dominantan. Mark Valberg ga je „potukao“ u „Departed“, a već spominjani metodičar „Daniel Day Lewis“ u „Gangs of New York“ naprosto nije imao konkurenciju, iako je Leo bio tu kraj njega. Kejt Blanšet ga je zasenila u „Aviatoru“, a Kate Vinslet u „Titanicu“ (ipak je ona ostala živa). Treba li dalje?

6. Njegov izgled

Uvek srcolomac, uvek „najlepši u kadru“, romantičan, tinejdžerski idol i tako dalje, i tako dalje. I to je problem kriterijuma koje zadaje Američka filmska akademija. Ti kriterijumi jesu drastično pali, ali ne zaboravite da Tom Kruz i Džoni Dep imaju isti problem.

Leonardo nastavlja i u filmovima gajiti izgled zavodnika, a u ponekim situacijama zanemaruje sopstveni talenat .

Jedno je sigurno, njegovo vreme će doći. Samo kada?