
Posle letnje pauze, šampionat Formule 1 nastavljen je prošlog vikenda Velikom nagradom Belgije, a naredna trka vozi se već ove nedelje. Posle duela na “Spa Frankoršampu”, red je došao je red na još jednu legendarnu stazu – “Moncu”, koja će biti domaćin 14. trke sezone.
Između dve trke, u centru pažnje se našao mladi vozač Renoa Kevin Magnusen, koji je pre samo četiri dana imao težak udes u Belgiji. Prilikom njegovog udara u zaštitnu ogradu zabeležena je sila od 42G, bolid je potpuno smrskan, ali je Danac zaradio lakšu povredu noge. Po dolasku u Moncu, lekarski tim je pregledao Magnusena i dao mu zeleno svetlo da vozi na Velikoj nagradi Italije.
Da se pred okršaje u Monci ne govori samo o Magnusenu, postarao se vozač Vilijamsa Felipe Masa. Brazilac je sazvao konferenciju za štampu na kojoj je objavio da će se povući iz Formule 1 na kraju sezone. Masa je pored britanskog tima, branio i boje Zaubera i Ferarija, a najuspešniju sezonu imao je 2008. godine, kada je bio vicešampion, iza Luisa Hamiltona. Za sada nema pouzdanih informacija ko će zameniti Masu, ali se već nedeljama spekuliše da će to biti Dženson Baton.
Još jedna od vesti koja stiže iz Monce je da je da će legendarna staza zadržati organizaciju Velike nagrade Italija. Zbog problema oko finansiranja, opstanak “Monce” u kalendaru je doveden u pitanje, a čak je postojala mogućnost da trka bude preseljena na stazu “Enco i Dino Ferari” u Imoli. Međutim, sve dileme su razrešene potpisivanjem novog, trogodišnjeg ugovora.
Zanimljivo je da su sve Velike nagrade Italije, osim jedne, u Formuli 1 do sada vožene u Monci. Jedini izuzetak viđen je 1980. godine, kada je u Imoli slavio Nelson Pike. Najviše pobeda na legendarnoj pisti ima Mihael Šumaher – pet, dok je Pike zabeležio jednu manje.
Od aktuelnih vozača, najviše puta su se na najvišem stepeniku pobedničkog postolja našli Sebastijan Fetel i Luis Hamilton, kojima je to pošlo za rukom po tri puta. Dva trijumfa upisao je Fernando Alonso, a ostali vozači koji su u trenutno u šampionatu nisu još okusili slast pobede u Monci.
“Monca” je izgrađena 1921. godine i najduže se od svih staza zadržala u kalendaru Formule 1. Tokom godina je menjala svoj izgled, dugo se vozilo na ovalu, a sadašnjoj konfiguraciji, uz određene manje izmene, vozi se od 1976. godine. Duga je 5.793 kilometra, ima 11 krivina, među kojima se izdvaja legendarna “Parabolika”, koja vozače vraća na startno-ciljni pravac.
Istorija koju u sebi nosi “Monca” garantuje nam izuzetno uzbudljiv vikend, koji počinje u petak u 11 časova prvim treningom. Kompletnu akciju sa legendarne staze moći ćete da pratite u direktnom prenosu na Sport klubu 1.