Avion koji je krenuo iz Kaskavela (PR) za Gvaruljos (SP) leteo je sat i 35 minuta bez ikakvih incidenata, ali je potom napravio nagli zaokret, strmoglavio se 4.000 metara za minut i nestao sa radara. Eksplodirao je nakon što je udario u krov kuće, piše N1 Sarajevo.
Još nije poznato šta je izazvalo nesreću, ali spiralni pad ukazuje na pojavu zastoja, što se dešava kada letjelica izgubi podršku koja joj omogućava da leti, kažu stručnjaci, piše ovaj medij.
U nastavku pogledajte hronologiju nesreće Voepas, najveće u Brazilu po broju žrtava od 2007. godine kada je avion udario u zgradu u Sao Paulu prilikom pokušaja sletanja.
Hronologija leta
- Avion je poletio u 11.46 časova i let je nesmetano nastavljen do 12.20 časova.
- Nakon 24 minuta dizao se sve dok nije dostigao 5.000 metara nadmorske visine u 12.23, i nastavio leteti na toj visini do 13.21 , kada je počeo da gubi visinu.
- U tom trenutku letelica je napravila oštar zaokret.
- Prema brazilskim vazduhoplovnim snagama (FAB), od 13.21 letelica nije odgovorila na pozive prilazne kontrole u Sao Paulu, niti je proglasila hitan slučaj ili prijavila da je u nepovoljnim vremenskim uslovima.
- U 13.22 – minut nakon vremena posljednjeg rekorda – visina je bila 1.250 metara, sledi pad od oko 4.000 metara. Brzina ovog pada iznosila je 440 km/h.
- Odsek za kontrolu vazdušnohprostora (DECEA) izvestio je da je „Salvaero“ pozvan u 13.26 i pronašao srušenu letelicu unutar stana.
Još nije poznato šta je izazvalo nesreću, ali spiralni pad ukazuje na pojavu zastoja – što se dešava kada letelica izgubi podršku koja joj omogućava da leti. Zastoj je situacija u kojoj krilo potpuno gubi korisni uzgon, što uzrokuje nagli pad aviona. U zavisnosti od visine i stanja, moguće je povratiti visinu u letu.
Iz aviokompanije je saopšteno kako su svi operativni sistemi u avionu radili pre poletanja, a da je avionom upravljala dobro obučena i iskusna ekipa, navodi se.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare