Kako se raspao san o krstarenju oko sveta: Nesuđenim putnicima turska kompanija duguje milione

krstarenje (2)
Unsplash/Alonso Reyes | Unsplash/Alonso Reyes

U aprilu 2023, Džordž Foks se pripremao za avanturu života: trogodišnje krstarenje oko sveta tokom kog bi trebalo da obiđe 140 zemalja. Ovo je trebalo da bude prvo ovakvo krstarenje pod nazivom "Life at Sea", a trebalo je da počne u Istanbulu 1. novembra prošle godine.

Za Džordža postojao je samo jedan problem - njegova banka je odbila da izvrši njegovu uplatu, piše CNN.

„Rekao sam im da moram da izvršim transakciju sa inostranstvom i morao sam da im kažem za šta. Moja banka mi je rekla da ne žele to da urade. Rekli su: 'Previše je rizično'. Nisam mogao da verujem. Kazao sam im da je to moj novac, a oni da dolazi iz njihove banke", počeo je on svoju priču.

1706117809-krstarenje-1-1024x768.jpg
Unsplash/Sheila Jellison | Unsplash/Sheila Jellison



Na kraju su bankarski službenici pristali.

Foksova banka ga je zamolila da istraži Miraj Kruzes (Miray Cruises), tursku kompaniju koja je pokrenula projekat "Life at Sea", nakon 30-ak godina krstarenja po Mediteranu.

„Trebalo je nedelju ili dve – morao sam da saznam imena vlasnika i uradim mnogo istraživanja, ali su na kraju pristali“, kaže on.

Danas je Foks jedan od više od 100 potencijalnih putnika koji čekaju na povraćaj novca od kompanije Miraj, koja je otkazala krstarenje samo dve nedelje pre zakazanog datuma polaska.

Platili i do 300.000 dolara


Sve u svemu, kaže da je platio 70.000 dolara od ukupne sume od 230.000 dolara za tri godine u kabini sa prozorom.

Drugi kažu da su potrošili više.

Jedan potencijalni putnik sa kojim je CNN razgovarao kaže da su izgubili više od 300.000 dolara.

Prilikom otkazivanja, "Life at Sea" je obećao da će putnicima refundirati novac u potpunosti.

Isplate je trebalo da se izvrše u tri mesečne tranše, a prva da bude realizovana do 22. decembra, prema imejlovima kompanije koje je video CNN.

1706117786-krstarenje-3-1024x683.jpg
Unsplash/ben o'bro | Unsplash/ben o'bro



Ali sada, nakon što je trebalo da stignu dve od tri uplate, putnici kažu da je samo nekolicina videla novac, a da niko nije dobio ono što je očekivao.

Кompanija ne poriče probleme sa otplatom, a sada kaže da će kupcima novac biti nadoknađen u potpunosti do 15. februara.

Većina, uključujući Foksa, nije videla ni dolar, kažu putnici za CNN.

Traže pomoć advokata


Više od mesec dana nakon što je turska kompanija za krstarenja odustala od ispunjenja životnog sna svojih nesuđenih putnika, oštećeni sada traže pomoć od američkog advokata da im se vrati novac.

Desetine njih je ostalo bez domova, poslova, automobila, penzionih fondova i životne ušteđevine.

U pismu poslatom Markenziju Lapointeu, američkom tužiocu za južni okrug Floride, 78 putnika za plovidbu "Life at Sea" sebe vidi  kao „žrtve Mireja“.

U pismu, koje je pregledao The Washington Post, navodi se da su putnici izgubili oko 16 miliona dolara zbog Miraja, te da su u pitanju bili lažno predstavljanje i prevara.

U grupi su, između ostalih, i građani Sjedinjenih Država, Australije, Engleske, Singapura i Indije.

Većina kupaca bili su stariji od 65 godina.

1706118463-julius-yls-SPQqQy5OUSo-unsplash-1-1024x768.jpg
Unsplash/Julius Yls | Unsplash/Julius Yls



„Neuspeh kompanije Miraj da vrati novac putnicima kao što je obećano doveo je do toga da značajan broj stanovnika bukvalno postanu beskućnici. Mnogi žive 'iz kofera' u motelima ili u slobodnim sobama svojih prijatelja", navodi se u pismu.

Mirej je u izjavi putnicima ranije ovog meseca rekao da se povraćaj sredstava sporo odvija zbog problema sa bankama i kreditnim karticama, navodi se u pismu.

Portparoli kompanije nisu odmah odgovorili na zahtev za komentar u ponedeljak.

Nejasno je da li će Lapointeova kancelarija pokrenuti istragu.

U pismu putnika, koje treba da posluži kao formalna krivična prijava, kaže se da su pretrpeli štetu veću od žrtava kontroverznog "Fire Festivala" na Bahamima; organizator Bili McFarland otišao je u savezni zatvor zbog lančane prevare.

„Oni ne samo da su uništili naše nade i snove i poremetili tok naših života, već i dalje troše naše vreme“, rekla je putnica Šajrin Tomas, 58-godišnja penzionisana radnica socijalne službe, za The Post.

Rekla je da se iselila iz kuće koju je iznajmljivala, prodala auto i sažela svoj život u pet torbi za put. Trenutno živi sa prijateljem u Severnoj Кarolini.

Između juna i avgusta 2023, Tomas je rekla da je napravila 27 pojedinačnih transakcija preko osam kreditnih kartica za Mirai, što je iznosilo skoro 157.000 dolara za trogodišnje putovanje (Mirai je nudio male popuste kupcima koji su plaćali unapred za tri godine).

„Trebalo je toliko vremena, a sada, kao što možete da zamislite, potrebno je još više vremena da se podnesu sporovi sa 27 različitih transakcija i da im se obezbedi sva dokumentacija", kazali su iz kompanije.

Do sada su samo četiri putnika videla da im je vraćen novac, navodi se u pismu.

„Jedan od većih problema u svemu tome bio je nedostatak komunikacije. Bilo bi mnogo lakše da su samo rekli da ovaj projekat proada, ali to nije bilo ono što su uradili", kaže Tomas.

1706118482-reynier-carl-kqZH-B7IX7o-unsplash-1024x576.jpg
Unsplash/Reynier Carl | Unsplash/Reynier Carl



Кako su meseci prolazili, putnici su uplaćivali depozite, dobijali nove vize, spakovali živote i pripremali se za plovidbu.

Neki su ponovo udobljavali svoje kućne ljubimce. Drugi su prodali svoje kuće, treći novac uzeli iz svojih penzionih fondova.

U međuvremenu, prvobitni menadžerski tim koji stoji iza "Life at Sea" dao je otkaz, zbog sporova u vezi sa sposobnostima broda koji su odbabrali da uopšte isplovi.

Tokom ovog perioda, većina komunikacije sa putnicima odvijala se putem vebinara sa novim rukovodiocima kompanije Miraj, uključujući bivšu izvršnu direktorku Кendru Holmes i COO Etema Bairamoglua.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama