
U izveštaju koji je objavila kineska vlada navodi se da je njena inicijativa "Pojas i put" alternativni model za ekonomski razvoj, ignorišući zabrinutost zbog kritika da je siromašne zemlje opteretila prevelikim dugom.
Program Pojas i put (Belt and Road Initiative – BRI) koji zastupa kineski lider Si Đinping finansirao je izgradnju luka, elektrana, železnica i drugih projekata širom sveta, koje uglavnom sprovode kineske građevinske kompanije, finansirane kreditima kineskih razvojnih banaka.
Zvanični cilj inicijative je da poveća trgovinu i investicije, poboljšanjem transportnih veza Kine sa ostatkom sveta.
U studiji koju je objavio Centar za politiku globalnog razvoja Univerziteta u Bostonu navodi se da je BRI do 2021. godine dao više od 330 milijardi dolara (oko 310 milijardi evra) zajmova vladama zemalja u razvoju.
U istoj studiji kaže se da se mnoge zemlje zajmoprimci kineskih kredita bore kako da isplate svoje dugove.
Takođe, elektrane izgrađene od strane Kine ispuštaju gotovo 245 miliona tona ugljen-dioksida godišnje u atmosferu, što predstavlja znatan doprinos u klimatskim promenama.
Inicijativa „Pojas i put“ deo je napora Kine da podigne svoj međunarodni ugled i da se suprotstavi kritikama SAD o stanju ljudskih prava u toj zemlji.
Kineski lideri optužuju SAD da pokušavaju da nametnu svoje principe svima ostalima, uključujući Kinu. Oni tvrde da njihov sistem nudi drugačiji pristup koji prihvata druge zemlje onakve kakve jesu.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare