Ko je kriv za polupane čamce i splavove kod Keja?

author
Igor Košut
15. jan. 2017. 20:17
>
20:44
led 5
N1 | N1

Situacija sa ledom na Dunavu se promenila, uveravaju nadležni, i to na bolje. Ono što se, ipak, ne menja su međusobne optužbe. Dok u Ministarstvu saobraćaja za štetu koja je nastala krive vlasnike brodova i splavova, oni optužuju državu jer nije na vreme razbila led.

Za tili čas prirodna katastrofa postala je atrakcija. Šetači u Zemunu nisu štedeli memorijske kartice kako bi napravili što bolju fotografiju sa santama leda ili olupinama nastalim usled njegovog otapanja. Ipak, alasi u zaleđenom Dunavu ne vide razonodu, već očekivano samo štetu.

"Imaš dve svetske reke ovde Dunav i Savu, ti nemaš tj. imaš jednog ledolomca koji je na Đerdapu. I šta treba sad iz Mađarske tamo dok dođe ledolomac - štete koliko hoćeš", navodi Aleksandar Radović, vlasnik broda.

Dva mađarska ledolomca koja tek stižu, biće u luci Vukovar, dok nadležni ne daju signal za akciju. Ledolomac "Greben" putuje iz Đerdapa i sa santama će se suočiti sutra. To je kasno - misle vlasnici oštećenih brodova i splavova i dodaju: Led je trebalo lomiti dok je još bio tanak - oko 10 centimentara.

"Mora da se održava vodni put potpuno u toku, da se led razbija dok se ovako ne zaledi. Kad se Dunav ceo zaledi onda vam se dešava ovo i ponavlja kao 2012. godine. Po operativnom planu Republike Srbije to treba da se radi, međutim ništa ne rade, znači nisu naučili iz Srbijavoda kako se postupa prilikom leda", navodi Tomislav Rakić, vlasnik broda.

U ministarstvu saobraćaja odgovaraju: Osim što ih nema, ledolomce nije bilo moguće aktivirati ranije jer,  dodaju, odluku o tome nije lako doneti. Ledolomci bi, tvrde, proizveli sante leda koje se nekontrolisano kreću.

"Svi imaju pravo na svoje mišljenje kada bi ledolomac trebalo da se aktivira, ali prosto odluka o aktiviranju ledolomaca se donosi tek nakon pažljivih analiza. Mi još uvek nismo sigurni da li treba ledolomce da pošaljemo dole ka Novom Sadu, jer to može da ugrozi mostove i sve ostalo", kaže Veljko Kovačević iz ministarstva.

Za do sada uništeno u ministarstvu krive građane. Podsećaju da su još u novembru vlasnike podsetili na zakonske obaveze - da čamce iz vode izvuku, da pristaništa rastave, a splavove ojačaju.

Mnogi to nisu učinili - pa je u poslednja 24 sata inspekcija podnela 10 prekršajnih prijava.

Na pitanje zašto neodgovorne nisu kažnjavali preventivno, kako bi izbegli posledice lednog talasa, u ministarstvu saobraćaja kažu: Ne želimo da na taj način komuniciramo sa građanima, želimo uvek da na njih apelujemo, jer ovde su u krajnjem slučaju ugroženi njihova bezbdenost, njihova imovina.

Sudbinu Zemunskog keja u danima pred nama mogla bi da pretrpi obala Grocke, upozoravaju nadležni. Očekuju da narednih dana ledolomci razbiju ledene čepove u prestonici i kod Dalja.

Detaljnije u prilogu Igora Košuta:

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama