Mihajlović: Milionske štete zbog dogovora u četiri oka

author author
Tanjug , Beta
29. dec. 2014. 12:47
>
14:35
Zorana Mihajlović o milionskim štetama
Tanjug/Aleksandar Stojanović | Tanjug/Aleksandar Stojanović

Potpredsednica Vlade, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović predstavila je liste izvođača radova po kojima je 327 firmi na beloj, a 213 na crnoj listi i poručila da država hoće da pomogne zdravim firmama. Ona je rekla da od ukupno 540 firmi - 87 je takozvanih fantomskih firmi u kojima nema ni jednog zaposlenog.

Mihajlović je istakla da je zbog haosa u građevinarstvu napravljena šteta državi od više milijardi dinara zbog "dogovora u četiri oka", kao da je "neko to dozvolio u prethodnom periodu i da očekuje od nadležnih organa da se time pozabave".

Ona je, takođe, naglasila da će 2015. biti godina gradnje u Srbiji i da zato mora da se uvede red i zna ko može da učestvuje u projektima koje finansira država.

Modernizacija pruge Beograd-Budimpešta na leto

Ministarka kaže da će na mostu Zemun-Borča uskoro biti izmenjeno ograničenje brzine koje je sada svega 50 km na sat.

Mihajlović je rekla da bi modernizacija pruge Beograd-Budimpešta mogla da počne na leto 2015. godine, u periodu od jula do septembra.

"Najkasnije u aprili biće završena studija za modernizaciju železničke pruge Beograd-Budimpešta, čija gradnja bi trebalo da počne na leto, u periodu od jula od septembra", kazala je ona.

U 2015. će se raditi, prema njenim rečima, modernizacija 63 km pruge na Koridoru 10 od početka februara, Žeželjev most, počeće rekonstrukcija pruge Beograd - Bar, zatim koncesiona gradnja dve deonice na Koridoru 11 u saradnji sa Kinezima, od Beograda do Obrednovca i od Preljine do Požege i još mnogo projekata.

Nateraćemo preduzeća da poštuju rokove i svoje obaveze

Kako je rekla, 398 firmi od kojih su neke i na beloj listi imaju ukupan poreski dug od 67 miliona evra.

"Bele i crne liste će se revidirati na svakih mesec i po dana i cilj je ministartsva da što više firmi bude na beloj listi i da se nateraju preduzeća da poštuju rokove, obaveze prema državi, radnicima i drugo", rekla je Mihajlović, ističući da sve firme koje su na crnoj listi neće moći da učestvuju u projektima koje finansira država.

Ona je takođe najavila da bi do polovine 2015. godine trebalo da bude napravljen softver koji će automatski menjati crne i bele liste, tako da taj posao ne mora da obavlja radna grupa. "Na crno u građevinarsvu radi između 30.000 i 40.000 radnika", rekla je Mihajlovć.

Prema njenim rečima, u narednom periodu biće doneti i kriterijumi za ocenu kvaliteta izvedenih radova, a privatne i državne firme neće biti isto tretirane, s obizorm da su u povoljnijem položaju preduzeća koja dobijaju pomoć od države.

Više neće moći da se prave objekti bez ijednog papira

"Mislim da svako može da tuži svaku novinu ukoliko smatra da to treba da uradi, ali sa druge strane mislim da vi novinari imate puno pravo da pitate svakog trenutka sve nas koji smo u javnom životu, kakva god da nam je funkcija i mi smo dužni da vam odgovorimo", rekla je ona.

 Govoreći o haosu u građevinarstvu, Mihajlović je istakla da više neće moći da se prave objekti bez ijednog papira, tako da tu nisu samo krive firme već i lokalne samouprave, jer su dozvoljavale da se gradi "iz njive u njivu", kao i da radovi traju po 10 godina.

Među prvih 15 najbolje rangiranih preduzeća su: JP Putevi Srbije, Simens, Beograd-put, Kablovi iz Jagodine, JKP Naisus iz Niša, Institut za puteve, Putevi Užice, Vojvodinaput, JKP Novi Sad, Lafarž... Među 15 najlošije rangiranih su: Mostogradnja, Geakonstrakšn Pukovac, Partizanski put, Preduzeće za puteve "Beograd", Vizus iz Beograda, Dajmantopulos-domiki iz Vranja, Milikat-konstrakšn iz Vranja, Peštan Bukovik, Iter-kop šabac, Gemaks iz Beograda, zemunski Planum i druge firme.

Do kraja godine će biti izabran direktor "Železnica"

Mihajlović je rekla da će do kraja ove godine biti izabran direktor Železnice Srbije.

"Komisija je završila svoj posao. Izabrano je nekoliko kandidata i očekujem od Vlade Srbije da o tome razpravlja", kazala je ona.

Konkurs za izbor direktora Železnice objavljen je 9. oktobra, a prethodni direktor Dragoljub Simonović, smenjen je krajem jula, jer njegovim radom nije bio zadovoljan predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić. Na konkurs se prijavilo oko 50 kandidata.

Sledeće godine spajanje "Koridora" i "Puteva Srbije"

Mihajlović je kazala i da će pripajanje javnog preduzeća Koridori Srbije javnom preduzeću Putevi Srbije biti završeno u januaru 2015. godine.

"Planirali smo to ove godine. Iako je sve pripremljeno i dobili smo saglasnost od stranih finansijskih organizacija koje finansiraju određene infrastrukturne projekte, to spajanje nije u potpunosti završeno i biće tek u januaru. Kada se to završi biće raspisan konkurs za direktora i upravu Puteva Srbije", rekla je ministarka saobraćaja.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama