Radenović: Imamo ljude, možemo biti i bolje rangirani na listi univerziteta

Vesti 26. avg 201918:45 > 18:46
N1

Naš univerzitet na Šangajskoj listi odlično stoji, biti mala zemlja i na listi u prvih 500 univerziteta na svetu jeste svakako jako dobar rezultat, kazao je profesor Stojan Radenović. Ako nadležni misle da je važno da naš univerzitet skoči na listi zbog mog rada - zadovoljan sam, kazao je on.

Radenović, jedan od najboljih matematičara na svetu, odlučio je da svoju radnu karijeru nastavi u Srbiji. Njegov odlazak u inostranstvo, tačnije u Saudijsku Arabiju značio je i pad Beogradskog univerziteta na šangajskoj listi.

POVEZANE VESTI

On je u subotu razgovarao sa predsednikom Aleksandrom Vučićem oko povratka u zemlju, a nakon toga je izjavio da ga nije on ubedio da se vrati.

„Imam ja svoj identitet i nema osobe na planeti koja može mnogo da me ubedi, ali mi jeste pričinio veliko zadovoljstvo razgovor sa Vučićem. U ovoj zemlji sam odrastao, obrazovanje sam besplatno dobio, ako oni misle da je važno da naš univerzitet skoči na listi zbog mog rada – zadovoljan sam“, objasnio je Radenović.

On je rekao da se samo delimično slaže sa ocenom rektorke BU koja je rekla da je dobro što smo upšte na toj listi s obzirom na to koliko se ulaže u nauku.

„Mi imamo osobinu da smo prvi, ali to među 500, pa čak i da je među 10.000 univerziteta jeste uspeh za našu malu zemlju. Mi imamo ljudi i bili bismo i među 200 ili 300 univerziteta, ali treba razgovarati sa ljudima“, ocenio je on.

Govoreći o ulaganjima države u nauku, Radenović je kazao da treba da se uvede pravda, i da je država uvek a i danas uvek davala i više nego što treba, ali raspodela sredstava nije dobra.

„Ne može Srbija da daje za nauku kao Francuska, to je besmislica, mi smo mala siromašna zemlja…“, dodao je.

Veliki broj profesora nema pokretačku snagu, to ne zavisi od finansija, već od naše volje za moći, od nečega što vas tera da se dokazujete, to je neka metafizička snaga u nama, smatra profesor.

U školama treba stvoriti ljubav prema predmetu i nauci, ophođenje prema đacima je ključ, ocenio je Radenović i dodao da profesori treba da rade sa studentima najbolje moguće.