Nakon protesta i pritužbi stanara Limana, pravosudnog bloka, Bulevara oslobođenja, u još jednom delu Novog Sada građani se organizuju kako bi se usprotivili planovima urbanista. Pet poluukopanih garaža, koje će graditi, a zatim i naplaćivati, privatne firme, trebalo bi da nikne u dvorištima zgrada u stambenoj zoni Novog naselja i Satelita. Nezadovoljni činjenicom da je Grad tako odlučio preko noći, stanari traže da se od plana odustane.
Više od 300 građana potpisalo je peticiju protiv izgradnje garaža. Gradu su preneli nezadovoljstvo uslovima u kojima žive godinama, te zatražili hitno uređenje svog bloka.
Jedna od njih je i Milena Stanković koja kaže da joj je 2010. godine, kad je kupovala stan, bilo rečeno da će ispred zgrade biti parkić i fonrana.
„A, sad odjednom ove garaže“, iznenađena je ona.
U međuvremenu je, pored njene, niklo još novih zgrada, a broj stanara se višestruko uvećao. Prošla je decenija, a urbanistički plan nije se obistinio.
„Dobro došli na jednu divnu uređenu parcelu sa košarkaškim terenom i javnim parkingom“, ironično nam govori stanar Dragan Gmizić pokazujući nam neuređeni prostor ispred zgrada.
„Tako je bar bilo na detaljnom urbanističkom planu koji je bez obrazloženja i konsultacije sa stanovnicima ovog bloka izmenjen“, ističe on.
Upravo im način na koji je pet poluukopanih garaža uvršteno u plan najviše smeta. Predstavnici Grada predložili su ih u vidu primedbe na sednici Komisije za planove sredinom meseca. Par dana kasnije novosadska skupština izglasala je koncesioni plan koji obuhvata i te garaže.
Plan Grada je da 12 javnih garaža u centru i u stambenim zonama, da pod koncesiju na 43 godine. To znači da će privatna firma koja bude izabrana na tenderu, za tri godine garaže izgraditi, a zatim četiri decenije i naplaćivati parking.
Kritike stanara prvi čovek Grada Miloš Vučević još jednom je povezao sa opozicijom, navodeći da su peticije izgleda popularne.
Ima odgovor i na pitanje zašto su plan naprasno izmenili.
„Kad smo otvarali Bulevar Bate Brkića, prišlo nam je na desetine građana i reklo – nemamo gde da parkiramo. Jesam ja kriv što neko, a to su oni koji se danas zdušno bore za parkove, predvideo plan urbanistički, prodao isto tako, da sto posto bude zauzeće građevinske parcele za zgradu? A jesam ja kriv što neko nije imao hrabrosti da kazni investitore, kao što sam ja doneo, odnosno Skupština grada, dva miliona dinara po parking mestu“, upitao je gradonačelnik.
Postavlja još jedno pitanje – ako ne garaže, kako onda rešiti problem parkiranja? A građani odgovaraju – samo izgradite ono što je u planu već bilo ucrtano – na desetine obećanih parking mesta koje čekaju već deceniju.
„Potreba za javnim parking mestima i potreba za privatnim garažama, nisu iste stvari“, poručuje Dragan Gmizić.
Sastanak na koji su ih pozvali u Gradsku kuću rezultirao je, kaže, konfuznim odgovorima i ovim crtežom. Napravio ga je direktor Urbanizma lično. Uskoro je planiran novi susret, kada građani očekuju konkretnije argumente.