Žanetić o NIN-u: Puška postala "municija" ljudima iz vlasti da kukaju

Vesti 29. nov 201908:43 > 08:57
N1

Satiričar i marketinški stručnjak Vojislav Voja Žanetić ocenio je u Novom danu da je slučaj sa naslovnom stranom nedeljnika NIN "redak slučaj da je puška postala municija". "Postoji narativ koji je kod vladajuće stranke dosta dominantan, a to je da povremeno vole da budu žrtva napada, ovoga, onoga, da se na taj način smanji veličina njihove dominacije u političkom životu Srbije. U tom smislu jeste naslovna strana završila taj posao i dobili su ljudi iz vladajuće partije municiju da kukaju", kaže Žanetić.

Govoreći o zameni naslovne strane nedeljnika NIN, kaže da je to „svakako jedan od retkih slučajeva da je puška postala municija“.

POVEZANE VESTI

„I da je poslužila kao municija za ljude koji koriste termin ‘prizivanje ubistva’. Postoji narativ koji je kod vladajuće stranke dosta dominantan, a to je da povremeno vole da budu žrtva napada, ovoga, onoga, da se na taj način smanji veličina njihove dominacije u političkom životu Srbije. U tom smislu jeste naslovna strana završila taj posao i dobili su ljudi iz vladajuće partije municiju da kukaju“, kaže Žanetić.

Žanetić je „zamolio da se uspori sa tim terminom ‘prizivanje ubistva'“.

„Postaje sintagma koja provocira na zle misli, koristi se u javnom diskursu, posebno vladajuće partije jako često taj izraz“, rekao je.

Kako kaže, imamo situaciju da se jedan događaj izbora, koji se dešava na svake četiri godine preselio u svakonedeljnu borbu za procente.

„Imate neprekidnu predizbornu kampanju koja obiluje teškim rečima, što nije dobro, stvara se situacija u javnosti koja je neprekidno na ivici nekakve blentave histerije“, kaže on.

Vraćajući se na temu naslovne strane nedeljnika NIN, kaže da je „apsurd da jedna ozbiljna izdavačka kuća kao što je Aksel Ringijer, koja drži i Bild, Velt, u jednoj maloj zemlji kao što je Srbija baca kompletan tiraž jednog nedeljnika u jednom danu, objavljuje ga u drugom obliku, makar što se tiče naslovne strane“.

„A sumnjam da bi to mogli da rade u Nemačkoj sa Bildom i Veltom. Ta situacija jednostavno nije dobra. Ako postoji neki standard koji se primenjuje u Nemačkoj, taj standard mora da se primenjuje i u Srbiji. Šta god da je na naslovnoj strani, naslovna strana se ne zabranjuje, ne povlači se iz prodaje, ako ima problema, izvolite pa se izvinite, ali to nikako ne može. Ako je naslovna neprimerena, izvoli sutra saopštenje i kaži izvinjavamo se, ali nema ovo, to ne postoji. Ako to ne radiš u Nemačkoj, nemoj raditi ni u Srbiji, ako si informativni MekDonalds, kao što jesi, onda ima Big Mek da bude svuda isti“, kaže Žanetić.

Govoreći o prodaji Megatrenda, Žanetić kaže da je to „zanimljiv ekonomski slučaj, koji će u nekom udžbeniku završiti“.

„Dva dana posle dokumentarnog filma, pronađe se kupac za 60 miliona evra, kupac je strani, premda je čovek koji je predstavljao kupca domaći…“, kaže on.

Kako kaže, i sam je predavač na jednom privatnom fakultetu, pa ne bi ulazio u analizu univerziteta.

„Ali problem takozvanog reputacijskog menadžmenta te institucije nije od juče i onda je malo nategnuto da se odjednom uvredio i onda nam rekao u toj svojoj velikoj uvređenosti kako ima kuću u Kanu i da napušta Srbiju“, kaže.

Najavio je i novu epizodu emisije PLjiŽ koja je na programu televizije N1 večeras od 21h.