
Da li su nabavku 174 autobusa koji su iz Kine u Beograd stigli sa zakašnjenjem, pratile nepravilnosti? Opozicija traži da se objavi ugovor i da reaguje Tužilaštvo. Predsednik gradske Skupštine Nikola Nikodijević kaže za N1 da uslove tendera ne zna napamet, ali da će Grad na ime penala od kineskog proizvođača naplatiti 1,7 miliona evra.
Za jedne je 35 miliona evra vredna pošiljka sa Dalekog istoka istorijsko pojačanje za GSP. Za druge su kineski autobusi – istorijska nameštaljka. Opozicija tvrdi da je glavnim uslovom na tenderu gradska vlast eliminisala konkurenciju Kinezima.
„Tenderi za turske i kineske autobuse raspisani su u isto vreme, uslov za turske je bio da je ponuđač proizveo 10 autobusa, a za Kineze da su proizveli 4.000 hiljade, što je bizarno i ukazuje da je tender namešten“, kaže šef odborničke grupe SzS Nikola Jovanović.
„Ne znam napamet kako je izgledao tender, jer nije moj posao da znam kako je tender izgledao, ali znajući ljude u GSP svakako da su postojale reference koje proizvođač mora da ima i trudimo se da to bude na nivou standarda koji važe svuda u svetu“, rekao je predsednik Skupštine Beograda Nikola Nikodijević.
Prema podacima GSP-a, 132 od 174 kupljena autobusa stigla su u Beograd sa gotovo dva meseca zakašnjenja. Zašto?
„To morate da pitate proizvođača autobusa koji je dobio tender“, kaže Nikodijević.
„Autobusi su kasnili, jer nisu ispunjavali evropske standarde, pa se postavlja pitanje kako su onda pobedili na tenderu“, kaže Jovanović.
I dok šef odborničke grupe SzS objašnjava da Higer autobusi ne prevoze građane nigde u Evropi, osim u Beogradu i pita se zašto po nižoj ceni nisu kupljeni Ikarbusovi ili autobusi beloruskog Maza, predsednik gradske Skupštine tvrdi da je Grad za Kineze već spremio dodatni račun zbog kašnjenja.
„Prvi radni dan po isporuci autobusa GSP je obračunao broj autobusa koji su kasnili i broj dana i aktivirao stavku iz ugovora o plaćanju penala , tako da će ja mislim GSP naplatiti nešto preko 1,7 miliona evra penala“, objasnio je Nikodijević.
„Mi ne znamo da li će Grad, to naplatiti jer ugovor nije objavljen, zato tražimo da se sve objavi koliko nam Kinezi tačno duguju, a onda i da Tužilaštvo ispita da li je bilo korupcije“, dodao je Nikola Jovanović.
Grad najavljuje kupovinu novih vozila za javni prevoz i u sledećoj godini, opozicija sumnja u nove, kako kažu, dilove. Prošla su vremena kada su Japanci i Švajcarci u Beograd slali autobuse i tramvaje na poklon.