Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović reagovao je povodom informacije objavljene u medijima da građani, posebno oni stariji, putem društvenih mreža, na svoje mobilne telefone i računare, dobijaju "ponude za pomoć" od njima nepoznatih lica, a koja im, zarad navodnog pružanja pomoći, kao neophodne podatke, traže brojeve tekućih računa i kreditnih kartica, broj lične karte, JMBG i druge lične podatke.
Poverenik stoga izražava zabrinutost i upozorava sve građane, posebno starije, da ne nasedaju na ovakve „ponude za pomoć“ i da ne daju svoje lične podatke na opisani način, kako ne bi došli u situaciju da pretrpe veoma velike posledice zbog nepromišljenog odavanja svojih ličnih podataka.
“Ne treba nasedati na ovakve ‘informacije’ i tako omogućiti ‘lovcima u mutnom’ da ostvare bilo kakvu korist na štetu građana. Ukoliko žele da provere istinitost informacije koju su dobili na opisani način, građani mogu da se direktno obrate organu ili instituciji koji su navedeni u informaciji na zvanične javno objavljene brojeve telefona”, saopštio je poverenik.
Kako je navedeno u saopštenju, Poverenik ponovo apeluje na sve građane da u potpunosti poštuju sve mere koje su preporučili naši zdravstveni stručnjaci, kao i sve odluke koje su, u svrhu sprovođenja tih preporuka, doneli Vlada Srbije i drugi nadležni organi, a posebno meru samoizolacije, kako ne bi izložili opasnosti od zaraze sebe i svoje bližnje, ali i celokupno stanovništvo Srbije.