Transparentnost: Nelogičnosti u izveštajima o finansiranju izborne kampanje

Izbori 2020 27. avg 202020:58 > 21:04
N1

Transparentnost Srbija ukazala je Agenciji za borbu protiv korupcije na nelogičnosti u pojedinim objavljenim izveštajima o finansiranju kampanje za izbor narodnih poslanika, saopštila je ta organizacija.

U izveštajima se kao zbirni troškovi kampanje navode znatno manji iznosi nego što su iznosi utrošenih sredstava navedeni u stavci „Prihodi“.

Takođe, u zbiru pojedinih kategorija troškova, kao što su troškovi TV oglašavanja (što inače predstavlja i najveći deo troškova) izostavljeni su značajni iznosi.

Pa je, na primer, za listu „Aleksandar Vučić – za našu decu“ navedeno da su zbirni troškovi oko 181 milion, a troškovi TV oglašavanja 15,5 miliona, koliko je koštao zakup termina na TV B92.

U izveštaju, međutim, postoje pojedinačni troškovi emitovanja nekoliko spotova i oglasa, čiji je zbir veći od 350 miliona, ali to nije ušlo u konačno obračun troškova TV oglašavanja. Čak je jedan, pojedinačni trošak, označen kao „1.2.1 Oglas 1 – Usluge oglašavanja – Politički marketing“ veći od zbira i iznosi nešto više od 186 miliona.

S druge strane, pod stavkom prihodi vidi se da je utrošeno svih 460 miliona dobijeno iz javnih izvora i oko 220 miliona sopstvenih sredstava.

Slično je sa listom SPS-JS – ukupni troškovi su 62 miliona, iako su pobrojani pojedinačni troškovi emitovanja spotova i oglasa u znatno većem iznosu – preko 150 miliona, a kao zbir troškova TV oglašavanja navodi se oko tri miliona.

S druge strane, u stavci „Prihodi“ vidi se da je utrošeno 85 miliona iz javnih izvora, 8,8 miliona iz donacija i 3,6 iz sopstvenih izvora.