Nišlijka se 2015. isključila sa sistema grejanja, u toplani kažu – ne važi se

Vesti 02. nov 202017:05 > 14. nov 2020 16:03
N1

Nišlijka Latinka Dinić 2015. godine isključila je grejanje u stanu uz, kako tvrdi, dozvolu tadašnjeg direktora, ali račune sa punom cenom dobijala je i narednih godine. Isključenje joj, kaže, nije priznato, a iako pokazuje dopis na osnovu koga je obavila demontažu, u Toplani navode da nikakav pisani trag o dozvoli ne postoji. Osamdesetogodišnja Nišlijka za N1 kaže da je sigurna da za grejanje ne duguje ni dinara i da joj je naneta velika nepravda.

Pošto više nije želela da plaća previsoke račune za grejanje, Latinka Dinić se, poput mnogih drugih Nišlija tih godina, obratila Gradskoj toplani. Pokazuje odgovor na njenu molbu da se isključi sa sistema daljinskog grejanja, koji je 20. maja 2015. potpisao tadašnji direktor toplane.

A, sadašnji kaže:

„Ne postoji nikakav trag da je tadašnji direktor Gradske toplane 2015. godine odobrio korisnici uklanjanje instalacija iz stana. Moje kolege i ja ne možemo da zamislimo okolnost u kojoj bi iko od zaposlenih u toplani, a kamoli direktor, tako nešto mogao da sugeriše ili odobri. Samostalno uklanjanje instalacija, bez poštovanja procedure definisane gradskom Odlukom o uslovima i načinu proizvodnje, distribucije i snabdevanja toplotnom energijom, predstavlja samovolju i ugrožavanje sistema unutrašnjih grejnih instalacija koje su imovina cele stambene zajednice“, naveo je Predrag Milačić, direktor JKP Gradska toplana iz Niša.

„Zašto me kažnjavaju kada ja imam sve dokumente i rešenje od generalnog direktora da se isključim i da sam se isključila“, upitala je Dinić.

U tragu koji ona pokazuje piše da je isključenje moguće i ona je, kaže, 2015. godine prionula na posao. Sa svojom pravnom zastupnicom je, tvrdi, prosledila Toplani zapisnik o isključenju koje je obavljeno, kaže, po uputstvima veštaka.

„Ni dinar im nisam dugovala nikad. Ja sam gladovala, ali prvo račune platim, pa onda trošim. I dan danas“, naglasila je.

N1: Kolika Vam je penzija?

Kaže – 18.000 dinara.

Međutim, tada od preduzeća nije dobila nikakav odgovor, a računi su u celosti nastavili da stižu još pune dve godine. Tvrdi da je od svoje zastupnice dobila savet da plaća deo računa.

„Čak mi je advokatica rekla – samo ti plaćaj i biće sve u redu. Međutim, ništa nije u redu“, tvrdi Latinka.

Pitali smo to i njenu zastupnicu, ali nije želela zvanično pred kamere. U neformalnom razgovoru je rekla da su sudije tokom vremena donosile različite odluke po pitanju isključenja sa grejanja. Advokat Andrija Krasić kaže da je zakonodavstvo u ovakvim slučajevima za advokate jasno, ali ne mora da bude i građanima.

„Svaki građanin je neuka stranka i zato imaju prava i na punomoćnike i advokate. Pravna lica, javna preduzeća nisu neuke stranke i stoga bi sudstvo trebalo da u stvarima i sporovima kada je nejasno i vaga se na čiju se stranu da se odluči, trebalo da odluči u korist krajnjeg korisnika, potrošača“, kaže Krasić.

Latinka kaže da su joj isključenje „priznali“ tek 2017. godine, a direktor Toplane potvrđuje u saopštenju da je ona, ovoga puta poštujući Odlukom predviđenu proceduru, aplicirala i sprovela postupak obustave isporuke toplotne energije.

To je verifikovano odgovarajućim Rešenjem i nakon tog datuma se korisnici naplaćuje samo naknada za pristup sistemu, u iznosu od 33 odsto fiksnog dela za toplotnu energiju.

S druge strane, Latinka se pita – ko je pogrešio, ponovo pokazujući papir iz 2015. godine. U međuvremenu čeka odluku Apelacionog suda po pitanju dugovanja za grejanje, nastalih u spornom periodu.