
Pooštrene mera protiv koronavirusa, trebalo bi prema odluci Vlade Srbije, da zažive u svim školama od ponedeljka. Novine podrazumevaju da učenici od prvog do četvrtog razreda časove pohađaju u školi, dok ostali razredi i srednjoškolci prelaze na onlajn nastavu. Međutim, to je otvorilo pitanje - da li je Ministarstvo prosvete omogućilo uslove za sprovođenje novih mera?
Roditelji poručuju da još uvek nije jasno na koji način će se sprovoditi onlajn nastava, jer kako kažu, uputstva nisu dobili. U dilemi su i prosvetni radnici, koji celu situaciju opisuju kao lavirint.
Situacija sa koronavirusom nedeljama se rapidno komplikuje na gotovo skoro svakom koraku. Međutim, ministar prosvete Branko Ružić je do skoro uveravao da je situacija u školama stabilna:
„Trenutni procenat je nekih 0,1 na nivou čitave Srbije, imamo situaciju da u nekim okruzima korona uopšte nije ušla u škole, tako da nema razloga niti za paniku, nema razloga za prelazak na onlajn nastavu“.
Tako, ipak, nije ostalo. Da ima razloga da pojedini đaci pređu na onlajn nastavu, odlučila je Vlada Srbije na osnovu preporuka Kriznog štaba. Uprkos tome, još nije saopšteno kakvo je realno stanje u školama i koliko je prosvetnih radnika i đaka zaraženo virusom.
Nepoznato je i zbog čega je doneta odluka da đaci od prvog do četvrtog razreda idu redovno u školu, a da stariji učenici i srednjoškolci, pređu na učenje od kuće.
Roditelji upozoravaju da još uvek nije jasno na koji način će se odvijati onlajn nastava.
„Stvarno ne znam gde će ići da li na drugom ili na trećem programu kako je bilo, s obzirom da su sednice Skupštine sada u prenosu na drugom programu, da li će to ići kako je do sada bilo preko gugl učionice ili zuma, i da li će nešto biti na RTS-u, nemam nikakva saznanja niti smo dobili bilo kakvu informaciju od škole“, kaže roditelj Zdravko Janković.
Precizne informacije nemaju ni prosvetni radnici. Nastavnica elektrotehnike Ružica Todić ukazuje i da ponedeljak dočekuje zbunjeno, jer nema jasna uputsva kako će ubuduće predavati srednjoškolcima. Navodi da učenje od kuće nije rešenje, jer pojedini predmeti na taj način ne mogu da se realizuju.
„Ni jedan hologram nastavnik ne može na valjan način da prezentuje učenicima na onlajn način, jer podrazumeva da učenici u svom radu razviju veštine, umeća, sposobnost da povežu električna kola, da izvrše merenja, da formiraju neke vežbe koje zahtevaju autonoman rad u potpunosti, taj deo nije izvodljiv preko platformi na adekvatan način“, rekla nam je Ružica Todić Brdarić, nastavnica elektrotehnike.
Umesto predlaganja nejasnih mera, resorno ministarstvo bi trebalo da otključa digitalne udžbenike za šta je Evropska investiciona banka uložila 65 miliona evra, kako bi đaci i prosvetni radnici bili na dobitku, poručuje Vesna Vojvodić iz sindikata Nezavisnost.
„Mi i dalje na nivou ministartsva imamo taj koncept gledanja televizijskih časova što je potpuno besmisleno, dakle tu nema ni O od onlajn nastave, tu nema nikakve interakcije, a pogotovu u kontekstu kada smo svedoci da recimo na drugom programu RTS-a idu skupštinske sednice, tako da će verovatno učenici biti usmereni na sajt rtvplaneta, a mnogi čak i ne mogu da pristupe tome“, kaže Vojvodić.
A kako bi se situacija sa pandemijom umirila, nove mere predviđaju i produženi školski raspust koji bi trebalo da bude od 21. decembra do 18. januara.