
Poslanik u skupštini Srbije, Đorđe Miketić izjavio je da je povodom najave vlasti da će se rušiti Stari Savski most u Beogradu, da su članovi aktivističkih grupa, stručnjaci i ljudi iz civilnog društva na zajedničkom sastanku odlučili da se obrate domaćim i međunarodinim institucijama sa zahtevom da se zaštiti taj most.
Miketić, poslanik koalicije „Moramo – Zajedno“, novinarima je rekao da je mngo argumenata protiv rušenja mosta, od kojih je prvi da „nemamo alternativu“ za taj most čijim bi rušenjem Beograd bio u saobraćajnom kolapsu.
„Drugi razlog je što je ovaj most simbol holokausta u Beogradu i njegovim rušenjem bismo narušili istoriju“, rekao je Miketić i dodao da je zajednički zahtev njegove poslaničke grupe, organizacija civilnog društva i stručnjaka da se pre donošenja takve odluke organizuje javna rasprava.
Povodom toga što je jedna od tačaka dnevnog reda o kojoj poslanici u Skupštini Srbije treba da se izjašnjavaju na tekućoj sednici, upravo odluka o rušenju starog Savskog mosta i uzimanju kredita za izgradnju novog, Miketić je rekao da „očekuje da će ta odluka biti usvojena jer imaju većinu“, ali je podsetio da je zvanično bila doneta i odluka o izgradnji žičare na Kalemegdanu, od koje je vlast odustala zbog pritiska javnosti.
Predstavnica Mreže za demokratski dijalog, Tamara Tripić, rekla je da će, zajedno s građanima, organizovati odbranu Starog Savskog mosta i da očekuje „reakciju međunarodnih institucija“. Ona je rekla da most nije formalno pod zaštitom gradskog Zavoda za zaštitu spomenika kulture, ali da je upućen zahtev za to.
Predstavnica organizacije „Evropa nostra – Srbija“, Irina Subotić, rekla je da se odluke o rušenju Starog Savskog mosta donose na republičkom nivou, a most je deo beogradske istorije, zbog čega odlučivanje o njemu „mora da se vrati u ruke Beograđana“.
Saobraćajni inženjer Dragomir Lukić je rekao da bi najavljeno rušenje mosta za 15 odsto opteretilo saobraćaj na Brankovom mostu i Gazeli, što bi bila „kap koja bi prepunila čašu“, jer bi na te mostove, osim linija gradskog prevoza, bilo preusmereno i oko 7.000 – 8.000 automobila koji svakodnevno sada koriste Stari Savski most kojim idu i tramvaji.
Lukić je rekao da je „nezamislivo“ da se ruši most, a da prethodno nije izgrađen novi, i da takve odluke mogu da donose samo „političari koji su saobraćajno nepismeni“.
On je rekao da je rešenje izgradnja novog mosta na Savi, nizvodno od Starog Savskog mosta, a da postojeći most „ostane na mestu gde je i sada, a da mu se odredi neka nova funkcija“.
Do sada je predlagano da taj most bude pešački i biciklistički, a bil je i predloga da se premesti na priobalje ili da poveže Veliko ratno ostrvo s obalom.
Komentari (36)
Vidi sve komentare