Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić javnosti je predstavio novih 80 autobusa koji će uskoro pojačati flotu gradskog prevoza. U pitanju nisu vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća, već privatnog prevoznika, pa je prvi čovek Beograda postao prvi gradonačelnik koji se pohvalio nečim što je kupila privatna firma.
Ganc novi autobusi – Strele Obrenovac. Da ih obiđe pred novinarima čast je imao ne vlasnik kompanije, već prvi čovek prestonice. Kaže, za nekoliko meseci Beograd će dobiti ukupno 510 novih autobusa.
„U junu mesecu je ušlo još osamdeset. Sto šezdeset novih vozila je ušlo u naš javni prevoz u ova dva, tri meseca. A ako Bog da, ovde ćemo da budemo zajedno u oktobru mesecu, kada ćemo još 350 vozila da pokažemo, koji će takođa postati sastavni deo beogradskog javnog prevoza“, naveo je Aleksandar Šapić.
Gradonačelnik je, međutim, u maju obećao da će do jeseni na gradskim ulicama biti 700 novih autobusa i čak 125 novih tramvaja. Do jeseni je ostalo malo više od deset dana, a nedostaje blizu 200 obećanih autobusa i svi obećani tramvaji.
„Prvo, nisam rekao 125 tramvaja do kraja godine. Rekao sam 750 autobusa do kraja godine, tačno“, tvrdi on.
Nije.
Rekao je 700 autobusa. Prema zvaničnoj stranici Grada Beograda, Šapić je obećao i 125 tramvaja koje sada demantuje. Opozicija, pak, gradonačelniku najviše zamera što je promovisao privatnu kompaniju.
„Danas prisustvujemo još jednoj ‘mega’ šaradi. Garaža GSP-a na Novom Beogradu sinoć je uzurpirana sa 80 novih ‘mercedesovih’ autobusa privatnika – sve kako bi Šapić imao glamuroznu scenografiju za svoju konferenciju za novinare. Dok se šepuri pored tuđih ‘mercedesa’, GSP kupuje turske i kineske autobuse. Zašto, ako misli da ‘mercedesi’ više vrede? Sve uništava, kako bi privatnici imali primat“, izjavila je Mila Popović, predsednica GO SSP.
Šapić, međutim, kaže da su privatnici, ovaj put, gradskom odlukom bili primorani da kupuju nova vozila, što je nešto čime se ponosi.
„Jedan deo smo kupili mi, kao Gradsko saobraćajno, ali i ovaj drugi smo kupili mi – kako? Zato što su to ugovori potpisani s nama. Mi njih plaćamo da voze za Grad Beograd, samo što za razliku od prethodnih gradskih vlasti oni nisu imali obavezu da za te pare kupe nove autobuse, nego su mogli da uzimaju rashodovane stare“, navodi Šapić.
Novi autobusi imaće i nova pravila. Imaće blokadu brzine, pa neće moći da voze brže od 55 kilometara na sat – brzinom za koju bar gradonačelnik misli da je ograničenje u naseljenom mestu.
„Pošto je brzina u gradu propisana na 55 kilometara na sat, uvešćemo blokadu, da maksimalno smanjimo mogućnost dešavanja nekih nezgoda. Mislim da je u prigradu (prigradskim naseljima) 60 i tu ćemo ograničiti na 55. Nema potrebe da se divlja“, opisuje tako gradonačelnik.
Ali i sa 55 kilometara na sat, policija bi morala da zaustavi vozača autobusa i napiše mu kaznu za prebrzu vožnju. Član 45 Zakona o bezbednosti saobraćaja jasno kaže da je najveća brzina koju gradski autobusi smeju da razviju – 50 kilometara na čas.
Bilo kako bilo, po gradonačelnikovom mišljenju, vozači su gotovo isključivi krivci za sve češće incidente u kojima učestvuju vozila gradskog prevoza.
„Najveći broj saobraćajnih nesreća koji se dešavao je ljudski faktor bio u pitanju, a paljenja koja su bila … izvukli smo sad podatke – na sto vozila nam se jedan i po put manje pali broj vozila nego, na primer, u Zagrebu“, kaže Šapić.
Hrvate smo, izgleda pobedili, ali sa insektima borba još traje.
„Napade me ova muva k’o pokojnog Tijanića. Valjda neću da ‘mrem… što su me napale… sad i paučina neka….“, zaključuje gradonačelnik Beograda.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare