Da li će izbori „pogurati“ voz Beograd-Novi Sad da najzad krene za šest meseci

Vesti 24. avg 202119:36 45 komentara

Deonica pruge između Stare Pazove i Novog Sada je skoro završena. I to je bio razlog da predsednik Srbije Aleksandar Vučić poseti impozantni vijadukt koji je izgrađen u plavnom delu Dunava kod Čortanovaca. Ta deonica biće deo brze pruge Beograd - Budimpešta, koja je u izgradnji, i čiji je završetak Vučić najavio još za 2018. godinu.

Predsednikov voz kasnio je na susret sa novinarima 45 minuta, ali to je najmanje kašnjenje od svih, kada je reč o brzoj pruzi Beograd-Budimpešta, jer je 23. decembra 2015. godine predsednik obećao da će 2018. godine da prođe brzinom od 200 na sat od Beograda do Budimpešte.

Povezane vesti

Vučić je još 23. decembra 2015. godine izjavio: „I sve to ćemo da završimo za dve i po godine i očekujem da tada sa kineskim premijerom i Orbanom zajedno prođemo“.

Prošle godine, 30. maja, predsednik je u Staroj Pazovi dao realnije obećanje. Tek 2024. biće gotova pruga Beograd-Budimpešta, a deonica Stara Pazova-Novi Sad do septembra 2021. I evo nas u avgustu, deonica koju grade Ruske državne železnice je spojena. Ali, to ne znači da će putnici odmah u vozove. Sledi period testiranja pruge.

„Za šest meseci da se provozamo ekselencijo, pa da izmetimo za koliko možemo da stignemo“, rekao je Vučić.

Predsednik je u obraćanju sam pomenuo Kralja Milana Obrenovića, pionira u izgradnji Železnice u Srbiji za vreme čije je vladavine trebalo samo tri godine od potpisivanja ugovora do završetka pruge Beograd-Niš duže od 200 kilometara, dok će 140 godina kasnije za prugu Beograd – Novi Sad od 70 kilometara biti potrebno skoro šest godina od potpisivanja ugovora sa Rusima jula 2016. do puštanja komercijalnog saobraćaja što će biti, kao što ste čuli – za šest meseci.

„I Kralj Milan kada je gradio prugu imao je neki N1 koji je govorio da to ne treba to da radi zato što će da sruši šljivike. I da nam gvozdeni konji nisu potrebni“, poručio je Vučić.

N1 zapravo zastupa stav da su brze pruge itekako potrebne, ali i da to ne znači da se ne smeju postaviti pitanja o trajanju radova i probijanju rokova.

„Razlika je u tome što je ova pruga pet puta brža nego u vreme Kralja Milana, a rekao bih nemoguće je porediti sa onima koji nisu izgradili ni metar pruge i nijedan voz nisu kupili novi“, kazao je Vučić.

Predsednik se, međutim dovezao na novi vijadukt ruskom dizel garniturom kakvih je 12 kupljeno u vreme prethodne vlasti, pre 2012. godine.

Novinarka lista Danas Mirjana Stevanović koja prati železnicu ne sumnja da će ovoga puta sve biti u najavljenom roku i da će brzi voz Beograd-Novi Sad krenuti za šest meseci.

„Mislim da će pruga proraditi zato što se taj period nekako slučajno poklapa sa izborima“, ističe Stevanović.

Od 2019. godine ukinuta je železnička veza Beograda sa Novim Sadom da bi se izvodili radovi na ovoj deonici. Paralelna rekonstrukcija i odvijanje saobraćaja nije bilo moguće, pa su redovni putnici voza za Novi Sad morali na autobus.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare