Da li će novi zakon smanjiti broj trotineta u Srbiji i šta kažu vlasnici

Vesti 12. apr 202317:28 60 komentara

Igor Velić iz Udruženja "Sigurne staze" iz Bora izjavio je u Danu uživo da predviđene zakonske novine u vezi sa definisanjem upotrebom električnih trotineta ne idu u korst vlasnicima ovog prevoznog sredstva, i ocenjuje da naša država - "ne želi električne trotinete na ulicama".

Podsetimo, predložene izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima trebalo bi da regulišu kretanje trotineta. Izmene zakona još nisu usvojene, a u toku je i izrada Nacionalne Strategija bezbednosti u saobraćaju.

Povezane vesti

„Trotineti će moći da se kreću trotoarom, ali brzinom do pet kilometara na sat, odnosno brzinom kretanja pešaka. Moći će da se kreću i biciklističkim stazama, ali i pešačkom zonom. Na kolovozu će moći da se kreću samo tamo gde je brzina ograničena na 30 kilometara na sat. I ovakvo rešenje po meni  destimuliše upotrebu električnih trotineta“, kazao je on.

Objašnjava da kada se nešto novo uvodi u zakon, pogotovo ovakvog tipa, potrebno je da se sagledaju svi benefiti koje to vozilo može da pruži. A nakon toga i mane tog vozila.

„Međutim, MUP uopšte nije uzeo u obzir privredni, ekonomski i zdravstveni aspekt ovih vozila. Kao da se ovim Nacrtom želi da se trotineti ne vide na ulicama naših gradova“, ocenjuje on.

Pojašnjava da su zone u kojima je ograničenje do 30 kilometara na čas samo „mrtvo ime na papiru“, pa trotineti nigde u našoj zemlji neće moći da se voze kolovozom, osim u tim naznačenim zonama, kojih ima nekoliko desetina u čitavoj zemlji.

Komentarišući kretanje trotineta trotoarima, konstatuje da su oni „okupirani od strane motornih vozila“, kao i da u unutrašnjosti Srbije mnoga naselja nemaju trotoare, a i oni koji ih imaju, pod stalnom su „okupacijom“ automobila.

„U mnogim naseljima se i pešaci kreću kolovozom, a ne samo trotineti. Stvara se uslov da će vožnja trotineta skoro uvek biti prekršaj“, kazao je Velić.

U javnim rasprtavama koje su vođene povodom ovog zakona, kaže da je on i predstavnici Udruženja „Sigurne staze“, predložili da se upotreba električnih trotineta definiše na način na koji su definisani i bicikli.

Kao još jednu negativnu stavku navodi da će vlasnici organima reda trebati da pokažu tehničku specifikaciju trototineta, za koju kaže da je ima veoma mali broj vlasnika ovih vozila.

Zbog načina na koji će biti pravno regulisani, procenjuje da nijedna firma koja se bavi rentiranjem električnih trotineta neće hteti da krene sa poslovanjem u našoj zemlji.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare