Rekonstrukcija Glavne železničke stanice, zatvorene 2018. godine, i njena adaptacija za Istorijski muzej Srbije, biće poverena grupi od sedam firmi, piše "Nova ekonomija". Taj posao će koštati 1,58 milijardi dinara, bez PDV-a, što je oko 13,5 miliona evra.
Na Portalu javnih nabavki je objavljeno da je ugovor za rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju nekadašnje stanice i promenu njene namene u muzej dodeljen firmama „M enterijer gradnja“, „Securiton, „EX ING B and P“, „Geotaur“, s podizvođačima „Termo and Cold“, „Pavel ING“ i „Termoinženjering“.
Istorijski muzej Srbije je u julu objavio tender za rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju Glavne železničke stanice u Beogradu i promenu namene objekta da bi bio za njega.
Na tender su stigle dve ponude, a ekonomski najpovoljnija je bila ponuda sedam firmi koje su sada izabrane, piše Nova ekonomija.
Rok za izvođenje radova je 26 meseci.
Postojeći objekat Glavne železničke stanice kulturno je dobro od velikog značaja za Srbiju. Izgrađen je 1884. godine, po idejnom rešenju bečkog arhitekte fon Flatiha, i projektu srpskog arhitekte profesora Dragutina Milutinovića.
Glavna železnička stanica u Beogradu je posle 134. godine rada zatvorena 1. jula 2018. godine, a železnički saobraćaj je izmešten iz tog dela grada, uz reku Savu.
Objekat se sada prenamenjuje u Istorijski muzej Srbije, a Odlukom Vlade za nosioca prava trajnog korišćenja objekta Glavne železničke stanice imenovan je Istorijski muzej Srbije.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare