Saobraćajni inženjer Dragomir Lukić dovodi privatizaciju Instituta za vodoprivrednu “Jaroslav Černi” u vezu sa projektom izgradnje beogradskog metroa. Projektom za metro ugrožava se izvorište vode koje postoji 130 godina, kaže hidrogeolog Branislav Božović.
“Kako nam vreme ide, mi ćemo biti žedni”, upozorio je Božović u Novom danu na N1.
Dragomir Lukić podseća da je fabrika vode tamo izgrađena pre 10 godina.
“Gde to ima u svetu, napravite fabriku vode koja snabdeva pola Beograda i sad tamo nasipate teren”, upitao je on.
Na pitanje koliko u ovome ima politike, odgovara – “101 posto”. Struke, kako kaže, nema uopšte.
“Ja potpuno razumem mlađe kolege, oni rade, imaju porodice, zarađuju i ako kažu mišljenje koje se protivi time što je politika odlučila, oni će izgubiti posao”, rekao je Lukić, navodeći kao primer uzbunjivače.
On je naveo da se u pravilima građenja za metro koja je doneo Grad Beograd svuda pominje visok nivo podzemnih voda, i da će kompanija Milenijum tim kupiti Institut “Jaroslav Černi” da bi institut rekao da tamo ipak može da se gradi.
Na pitanje o procenjenoj vrednosti i početnoj ceni Instituta, koje iznose 2,8, odnosno oko 2,58 miliona evra, Branislav Božović kaže da to “vređa zdravu pamet”.
“To se ne može meriti tim novcem. Takav institut je neprocenjive vrednosti i on nije vlasništvo ovog mandata vlasti, niti vlasništvo grupe ljudi koja tamo sada radi”, rekao je on.
Kompanija Milenijum tim ponudila je direktorima Instituta za vodoprivredu „Jaroslav Černi“ zajedničko učešće u privatizaciji, što su oni prihvatili, kako je objavila agencija Beta.
Na pitanje o čvorištu ispod Beograda na vodi, Lukić kaže da tu “ne mogu da se prave presedačke stanice”.
Božović dodaje da “ovaj narod to ne može platiti”.
“Jedna stvar je vrlo evidentna – ovde se samo otvaraju budžeti, a završavanje, kad će?” upitao je i podsetio da još nije napravljena nova autobuska stanica. “Samo se ulaže novac, podižu krediti”, rekao je.
Lukić upozorava da projekat metroa nije bezbedan i navodi da je srpska strana, a ne francuski projektant Ežis, odredila da se koristi dvocevni tunel.
“Ako se slučajno desi da jedan voz iskoči iz šina na jednom od ta dva koloseka, nećemo moći da raščistimo”, rekao je on.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare