Vesna Vojvodić iz Sindikata prosvetnih radnika Srbije "Nezavisnost" kaže za N1, povodom odluke Kriznog štaba da nastava u školama od septembra bude održavana regularno i da časovi traju 45 minuta, da i posle godinu dana mnogo toga nije jasno i da jasnoću treba tražiti između redova. "Očekivali smo da će sastanak dati razloge koji prevazilaze pedagošku struku, intencija ministra (Branka Ružića) je da sistem krene normalno, bez informacije da li je to utemeljeno. Skeptična sam", rekla je Vojvodić. Virusolog i mikrobiolog Milanko Šekler smatra da je najvažnije da priroda koronavirusa najmanje problema pravi mladima. "Kakvi smo mi, deca nisu mogla da dobiju gore roditelje. Odrasli se ponašaju kao deca, sad tražimo da se deca ponašaju kao odrasli. Najdraže mi je što je osobina ovog virusa da je mirniji i manje patogen prema najmlađima, što njih ne ugrožava toliko, a mi smo i zaslužili", rekao je Šekler.
Vojvodić navodi da ako ima 40 puta više zaraženih dnevno nego 24. avgusta 2020. godine onda, kako navodi, odgovoran građanin treba da kaže da verovatno postoje neki značajni argumenti da je to održivo.
„Ako nema argumenata u medicinskoj sferi, možda ima u političkoj, naročito je obeshrabrujuće da su glasovi mojih kolega, koji su ukazali na probleme, ostali da lebde u prostranstvima te sale“, dodala je ona.
Milanko Šekler kaže da koronavirus znatno manje ugrožava mlađe i da, iako obole, lakše savladaju virus.
„Deca ispod 10 godina lagano prebole, generalno su manje ugroženi, jedino je to dobro, a to nije zavisilo od nas. Srećom je sada ovako. Da su odrasli pametni kao što nisu i da je procenat vakcinisanih 90 odsto, ne bismo brinuli za decu, trebalo bi da budemo opušteni, ali nismo odradili naš deo posla. Sada optužujemo decu, pogrešno je kada nismo uspeli one koji su punoletni da ubedimo da se vakcinišu. Ono što je u celoj stvari poražavajuće je da se celo leto mučimo za jedan odsto. Sad smo prebacili 50 odsto – neverovatno, tragično i loše, ako ostanemo na tome. Počelo je tako što smo bili u prve tri zemlje, kao u sportu, super smo krenuli, a na kraju ćemo da izgubimo“, smatra Šekler i daje savet povodom polaska u školu.
„Prozori moraju da budu maksimalno otvoreni, učionice dobro ventilirane, to smanjuje koncentraciju virusa, merenje temperature deluje kao banalnost, ali svako dete koji ima temperaturu bi trebalo da bude testirano, jer je temparatura po pravilu čest simptom i prati inficiranost. Ne znam šta je problem da se na početku smene izmeri temperatura, za 5 minuta se izmeri cela škola, stvari se rešavaju odmah, prosto i lako. To je samo moja ideja i dobra namera, i ne mora to da se radi, ja nisam nadležan, može odmah i da se zaboravi. Đaci nisu prioritetna žrtva za virus“, dodao je on.
Vojvodić kaže da pred početak nove školske godine nije dobijeno nikakvo konkretno uputstvo od Ministarstva prosvete.
„Ne očekujemo ga, čeka se poslednji trenutak i to je veoma nepovoljno. Nije dovoljno da stigne 31. avgusta, trebalo je da svi razgovaramo i roditelji i prosvetni radnici, trebalo je takvu vrstu razgovara obaviti ranije, koja su saznanja, iskustva, preporuke, šta možemo da unapredimo. Poenta je da Ministarstvo zadržava tu vrstu senzacije i da roditelji muku muče sa poslodavcima, a tek će kada bude obavešteni da li će deca morati da idu redovno ili kombinovano. Ministarstvo ne deluje pravovremeno“, ocenjuje Vesna Vojvodić.
Rekla je i da od početka praćenja situacije jedino Ministarstvo posvete izlazi sa informacijom koji je procenat vakcinisanih prosvetnih radnika.
„Tražili smo da ti podaci budu dostupni, ti podaci su sveti gral, javnost može da razmišlja da li je to tačno, 51 odsto je podatak kojim od operiše. Propuštene su brojne prilike za popularizaciju vakcinacije“, kazala je Vojvodić i istakla da je prosle godine u avgustu od Ministarstva prosvete traženo da mesec septembar bude posvećen koroni, gde bi se ona izučavala kroz predmete, ali da su oni ostali sa ignorantskim odnosom prema tom pitanju.
Milanko Šekler izrazio je, kako je rekao, duboko poštovanje i dubok naklon za ovu ideju.
Vojvodić navodi da je mnogo gradiva koje mora da se nadoknađuje i da se mora uspostaviti kvalitetna komunikacija sa učenicima.
„Samo se deklarativno kaže da je znanje moć i da je dragoceno, da se ceni, to je samo jedna floskula. Mlade treba ubediti ličnim primerom, da cela Vlada promisli kakvi joj mladi trebaju, da li je samo važno da se ‘bilduje’ kako smo sjajni na maturi. Gde je tu ‘znanje je moć’ u realnom životu? Ima mnogo da se radi, apelujem da Ministarstvo prosvete dobro promisli, ako u školama glumimo da se sve normano, a vidimo da nije, pitanje je dokle ce sistem biti održiv“, zaključila je Vesna Vojvodić.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare