Završena je humanitarna akcija Matura za sve, kojom je dvadesetak niških srednjoškolaca želelo i uspelo da obezbedi dvostruku korist. Oni koji su ove nedelje izlicitirali garderobu na njihovim stranicama, dobili su mogućnost da se jeftino a dobro obuku za maturu. S druge strane, novac od prodaje, inače donirane garderobe, automatski odlazi u humanitarne svrhe. Nastavnica Marija Veljković Milojković iz ETŠ "Mija Stanimirović" kaže da je prikupljeno 60.000 dinara za lečenje 12 dece, i da je ove godine suma duplo uvećana u odnosu na prošlu.
Dodaje da bi volela da kaže da je ovaj vid aktivizma nešto što krasi celu generaciju, „imamo divnu decu sa divnim idejama i sa puno entuzijazma, ali, ipak negde primećujem da većina učenika mislim da nije takva, da je mnogo u nekom virtualnom svetu i da definitivno mnogo treba raditi na tome da kod njih probudimo to neko angažovanje u zajednici, da prosto budu svesni da oni treba da menjaju svet koji ih čeka, u kom će da žive“.
Dodaje da su đaci ostajali u školi, radeći na ovom projektu, i dve smene, „i ništa im to nije problematično kad veruju u ono za šta se angažuju, ali konkretno, što se ove akcije tiče, dvadesetak učenika je bilo uključeno, tako da, imajući u vidu da je ovo bila vannastavna aktivnost, mogu da kažem da je ovo masovna kacija u odnosu na neke druge“.
Kaže i da misli da je od prikupljene sume „mnogo važnije to da smo mnogo više ljudi probudili da učestvuju, da se jave, da doniraju, i zaista imamo još mnogo donacija koje nismo uspeli da prikažemo, ali svakako planiramo i sledeće godine čekaju svoju priliku“.
„Ovo što smo ovog puta prikazali, preko 100 licitacija je bilo, negde oko 60 odsto uspešnih. Tako da smatramo da je to mnogo bolje nego prošle godine, ali očekujemo da će sledeće biti još bolje“, navela je.
Jednu od haljina poklonila je i supruga pokojnog kantautora Đorđa Balaševića, Olivera, sa ličnom porukom. Ta haljina je prodata za 4.000 dinara i bila je jedna od skupljih, prema rečima nastavnice.

Upitana da li su deca prevazišla odbojnost prema kupovini polovne garderobe, ona kaže da deca koja su inicirala ovu akciju „sigurno smatraju da je to nešto što više nije važno“.
„Sami su poslali tu poruku da oni treba da budu marka, a ne da ih karakteriše odeća koju nose. E sad, ipak mislim da mi svi koji radimo sa decom, mediji, definitivno moramo tu sliku da malo ispravimo i da nekako to postane masovnije, jer ipak mislim da uticaj pre svega društvenih mreža vuče malo na onu drugu stranu. Da, ko će bolje, ko će skuplje, ko će… I treba se boriti protiv toga svakako. Evo, mi se trudimo“, poručila je nastavnica.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare