Advokat Rodoljub Šabić i Nikola Jovanović iz Centra za Lokalnu samoupravu ocenili su za Novi dan TV N1 da menadžer, direktor i vlasnik splava Fristajler, koji je potonuo u novogodišnjoj noći u Beogradu, nesumnjivo snose odgovornost za taj incident, ali da su propust načinile i gradske i republičke vlasti koje su po slovu zakona, dužne da kontrolišu da li vlasnici splavova poštuju propise.
Novogodišnja noć se za goste splava Fristajler završila bolje nego što je moglo. Splav je potonuo, a ljudi su evakuisani, tri osobe uhapšene. Kako navode mediji, uhapšeni su menadžer, direktor i vlasnik splava, inače državljanin Grčke.
Ako je začno da je na splavu bilo duplo ili tri puta više ljudi nego što je dozvoljeno, to je zastrašujuće, izjavio je Rodoljub Šabić u Novom danu TV N1, ističući da je jasno da je prekršena plutajuća dozvola u delu koji se odnosi na dozvoljeni broj ljudi na splavu.
„Pravni aspekt se ne završava samo krivičnom odgovornošću. Tu je i materijalna šteta, nematerijalna šteta. Biće tu čitav niz sporova“, kazao je Šabić i dodao kako gosti Fristajlera imaju pravo da podnesu tužbu za naknadu štete.
No, odgovornost se ne završava samo na vlasnicima splava, ukazuju gosti Novog dana. Nikola Jovanović je podsetio da grad i država nisu ništa uradili da se incident izbegne.
Naime, po Zakonu o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, na plutajućem objektu ne može da boravi više lica nego što je propisano plutajućom dozvolom, a nadzor na tom odredbom vrši Ministarstvo saobraćaja, ondnosno republički inspektor za bezbednost plovidbe, ukazao je Jovanović.
Podsetio je i da je republički inspektor nakon incidenta, izjavio da su kontrolu vršili danju, i da će pojačati kontrolu pošto gradska inspekcija to ne čini. Jovanović je istakao da splavovi de fakto ne rade danju, kao i da to što gradska inspekcija ne radi svoj posao, to ne znači da je repiblička inspekcija koja je primarno odgovorna, oslobođena svog posla.
Jovanović je dodao da odgovornost leži i na gradu, budući da u odluci Skupštine grada iz 2021. godine takođe stoji zabrana da na plutajućem objektu boravi veći broj lica nego što je propisano plutajućem dozvolom, kao i da je nadležna koumunalna inspekcija nadležna da to kontroliše.
Šabić se na to nadovezao da ga sve asocira na narodnu izreku „Više babica kilavo dete“, na šta je Jovanović rekao: „Kilave babice, dete u problemu!“
„Ovde su babice kilave, a babice su i Grad Beograd i republičko ministarstvo“, ukazao je Jovanović.
On je kritikovao i izjavu gradonačelnika Aleksandra Šapića da ti splavovi za njega ne postoje, ističući da je Fristajler imao plutajuću dozvolu u kojoj je navedeno da je maksimalan broj osoba koji može da boravi na tom objektu 220, te da je prvi čovek grada bio dužan da pošalje komunalnu inspekciju da izvrši kontrolu splavova u novogodišnjoj noći.
Čak i ako je želeo da kaže da za njega ti splavovi pravno ne postoje, nadovezao se Šabić, to opet nije tačno.
„Verovatno postoji jedan broj koji nema papire, ali to je samo sebi skandal da nijedna vlast ne može da ih ukloni“, istakao je Šabić i dodao kako je istina da su sve vlasti u kontinuitetu ignorisale taj problem, ali da nijedna vlast nije tako pompezno najavljivala njegovo rešavanje, kako je to činila vlast SNS-a u prethodnih sedam, osam godina, a da nije učinilaništa.
Jovanović je dodao i kako želi da veruje u dobru nameru gradonačelnika da se za početak uredi priobalje na Savskom keju, mada kako je rekao, i to rešenje ima rupe koje se mogu iskoristiti za zloupotrebe. Ipak, kada je reč o splavovima kod Ušća, smatra da je primereno samo jedno rešenje – njihovo potpuno uklanjanje.
„Ti splavovi su bruka i sramota, to treba sve očistiti. To su rugla od tri sprata, gde je komunalni nered, kriminal… Mi ne vidimo Kalemegdan i vizuru grada od tih odvratnih skalamerija. Apelujem da se sve to raščisiti. Dovoljno je splavova kod Jugoslavije, Sajma, biće ih tridesetak i na Savskom keju, a ove sve treba razmontirati i odvesti na topljenje u Smederevo“, poručio je on.
Gosti Novog dana su ocenili i kako građani Beograda ne smeju da budu taoci loših odnosa gradonačelnika Šapića i ministra za saobraćaj Gorana Vesića, te da je potrebno ili da gradska i republička vlast uspostave direktnu saradnju ili da se Gradu Beogradu dodele šira ovlašćenja.
Komentari ()
Vidi sve komentare