
Kontaktna mreža iznad pruge Subotica – Horgoš stavljena je pod visoki napon od 25.000 volti, a svako približavanje je zabranjeno i opasno po život, upozorilo je preduzeće "Infrastruktura železnice Srbije".
Kada je kontaktna mreža iznad pruge pod visokim naponom, strujno kolo može da bude i po nekoliko metara od strujnih vodova, a u takvim slučajevima nije neophodno da se dodirnu vodovi, već je dovoljno da se samo uđe u strujno kolo i doživi strujni udar, koji se najčešće tragično završava, naglašeno je u saopštenju.
Modernizacija i elektrifikacija deonice Subotica – Horgoš – granica sa Mađarskom završena je i u toku su poslednje pripremne aktivnosti za puštanje novoizgrađene pruge u saobraćaj, navodi preduzeće „Infrastruktura železnice Srbije.
Novoizgrađenom elektrificiranom prugom vozovi će saobraćati do 120 kilometara na sat, radovi su završeni šest meseci pre roka, a ugovorena vrednost posla bila je oko 10,2 milijarde dinara.
Pruga duga 26,6 kilometara u potpunosti je rekonstruisana, a u okviru njene elektrifikacije izgrađena su i elektroenergetska postrojenja. Za potrebe ove modernizovane pruge izgrađena su četiri objekata za signalno-sigurnosna i telekomunikaciona postrojenja, i to u stanicama Palić, Bački Vinogradi i Horgoš, kao i na stajalištu Javna skladišta Subotica, a novo železničko postrojenje izgrađeno je i u stanici Bački Vinogradi.
Zahvaljujući elektrifikaciji pruge i na putnim prelazima između Subotice i Horgoša ugrađeni su savremeni signalno-sigurnosni i telekomunikacioni uređaji, čime je bezbednost saobraćaja podignuta na znatno viši nivo.