Iz gradske kase rasipa se i šakom i kapom: U posao javnog prevoza uključuju se ljudi bliski vlasti

Vesti 12. avg 202422:08 5 komentara

Ko će biti novi privatni partner gradu Beogradu u javnom prevozu? BIRN otrkiva da se privatnici bliski Zvonku Veselinoviću spremaju da preuzmu taj posao. Poznavaoci prilika kažu da to ne treba da čudi, jer se i u posao javnog prevoza uključuju ljudi bliski vladajućoj stranci - s ciljem prelivanja novca iz gradskog budžeta u privatne džepove.

Za nju, čini se, nema krize. Iz gradske kase rasipa se i šakom i kapom. Tender za novog privatnog partnera u javnom gradskom prevozu je raspisan i vredi oko 1,2 milijarde evra.

„Na tenderu za privatnog partnera u javnom prevozu grada Beograda učestvovaće najverovatnije samo jedan konzorcijum, a taj konzorcijum vode ljudi koji su poslovni partneri Zvonka Veselinovića već godinama, to su dve firme – Bg Bus prevoz i C&LC Group. Zapravo C&LC Group firma koja je u prošlosti sarađivala sa Inkopom Zvonka Veselinovića već vozi u Beogradu na liniji 511 i tu je stekla lošu reputaciju“, rekla je novinarka Birna Gordana Andrić.

Liniju 511 loš glas bije poslednjih nekoliko godina. Tokom vožnje autobusi firme C&LC Group su se u više navrata palili. Sa jednog su se odvalila vrata, a malo-malo dešavaju se i kvarovi na vozilima.

„U ovaj posao javnog gradskog prevoza se uključuju mnogi sumnjivi privatni prevoznici . Neki od njih su bliski vladajućoj strAnci, neki od njih su bliski određenim sumnjivim likovima iz sveta biznisa, a posledica svega toga je više novca iz gradskog budžeta za te privatne prevoznike a manje za sve ostale bitne stvari u Beogradu. To je suština neki ljudi hoće da se dočepaju novca iz gradskog budžeta“, navodi Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu.

Ukoliko grad sklopi posao sa novim konzorcijumom, firma C&LC Group će postati privatni prevoznik sa gotovo najviše autobusa na beogradskim ulicama.

„Ne samo da se sve više linija privatizuje, već se javni prevoz dodeljuje najgorim privatnim prevoznicima. To su C&LC Group, Banbus… Drugi problem je što se privatni prevoznici reketiraju“, dodaje Jovanović.

„Da su ljudi bliski sistemu gradske vlasti u Beogradu od prevoznika tražili da plate novčanu naknadu kako bi mogli da učestvuju na trenutnom tenderu. to znači da je od previznika traženo da plate između 15 i 30 hiljada evra, zavisnosti od vozila koje planiraju da prijave na tenderu“, navodi Andrić.

Rok za prijave na javni konkurs za privatnog partnera u javnom prevozu je 26. avgust. Osnovni uslov za učešće na tenderu je da prevoznik koji konkuriše raspolaže sa 497 autobusa, od kojih je najmanje 199 potpuno novo.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare