Hoće da plate, neće da gostuju: Brnabić optužila N1 za politički marketing

author
N1 Beograd
02. nov. 2023. 16:04

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić komentarisala je odluku kompanije United Media da ne emituje politički marketing i ponovo je izrekla niz optužbi na račun novinara medija koji rade u sklopu UM, kao i Dragana Šolaka.

United Media grupacija obavestila je javnost da je doneta odluka da svi mediji u sastavu te grupe tokom predstojeće predizborne kampanje u Srbiji ne objavljuju političko oglašavanje.

"Opet o tome kako izgleda demokratija kod vas na N1. Kod vas na N1 važno samo šta vi mislite. Vi ste uglavnom sami sebi vest, nema veze šta smo mi ovde radili, vi ćete da izveštavate o sebi. To što vi radite nije istina, vi se samo i isključivo bavite političkim marketingom", reagovala je Brnabić na pitanje N1 o tome zašto je Vlada Srbije donela odluku o tome da se u Privremenom organu u Brusu nađe Milutin Jeličić Jutra, osuđen za polno uznemiravanje Marije Lukić.

Brnabić je iznela kritike na rad televizija N1 i Nova, koje posluju u okviru United Media.

"Vi ćete se baviti političkim marketingom koji vi želite, da podržite političare koje vi želite, i koje podržavate, zbog toga da bi sutra ponovo bila koalicija Šolak-Đilas, da bi Šolak mogao da kupi još jedan klub u Premijer ligi, da bi Đilas zaradio za 10 godina još 619 miliona evra", rekla je Brnabić.
Premijerka je optužila da N1 ne dozvoljava da se čuje drugo mišljenje, iako su predstavnici vlasti nebrojeno puta pozivani da gostuju na N1.

"Ne dozvoljavate da se čuje drugo mišljenje, čak i u predizbornoj kampanji, kada plaćate da dobijete termin. Pritom se 24 sata bavite samo političkim marketingom. Dovodite sagovornike koji samo vređaju Aleksandra Vučića, prete njegovoj porodici, vređaju SNS", optužila je premijerka našu televiziju, znajući da pretnje na N1 nikad nisu mogle da čuju.

Brnabić je priznala da N1 ne mora da se bavi političkim marketingom.

"Ne morate da se bavite političkim marketingom, ali onda nemojte da se bavite političkim marketingom. Ne znam da li je moguće to u još nekoj državi", rekla je premijerka.

O političkom oglašavanju govore dva zakona – Zakon o oglašavanju i Zakon o elektronskim medijima.

Zakon o oglašavanju, koji se primenjuje i na političko oglašavanje, propisuje zabranu diskriminacije oglašivača (čl 9), odnosno „zabranu neopravdanog odbijanja objavljivanja/emitovanja oglasne poruke, ili na drugi način neopravdanog pravljenja razlike ili nejednakog postupanja, isključivanja, ograničavanja ili davanja prvenstva različitim oglašivačima, u istim ili sličnim situacijama“.

Zakon o elektronskim medijima takođe sadrži sličnu odredbu (čl. 62. novog Zakona) koja kaže da je „pružalac medijskih usloga dužan da u toku izborne kampanje registrovanim političkim strankama, koalicijama i kandidatima obezbedi zastupljenost bez diskriminacije u predizbornom programu“.

Slično je i sa „predizbornom preporukom“ REM-a komercijalnim emiterima od pre par godina.

Po istom članu, pružalac medijskih usluga je dužan da pre početka izborne kampanje objavi tarife za političko oglašavanje, ukoliko se opredeli da tokom kampanje objavljuje tu vrstu oglašavanja.

Dakle, Zakon o elektronskim medijima izričito daje opciju da ne morate da emitujete političko oglašavanje, ali ako ga emiter ima, ono mora da bude nediskriminatorno, kako po medijskim, tako i po oglašivačkim propisima.

Teme

Koje je vaše mišljenje o ovoj temi?

Pridružite se diskusiji ili pročitajte komentare

Pratite nas na društvenim mrežama