„Izveštaj kad se vratim s mora“: Zekić o izveštavanju medija o decembarskim izborima

Vesti 17. jun 202413:35 20 komentara
N1

Predsednica Saveta Regulatornog tela Srbije za elektronske medije (REM) Olivera Zekić je kazala da će konačan izveštaj o izveštavanju javnih servisa, kablovskih emiterai komercijalnih televizija o decembraskim izborima biti na dnevnom redu sednice Savet REM-a početkom jula, kada se ona "vrati s mora".

Tako je odgovorila na pitanje Udruženja novinara Srbije (UNS) koje je navelo da ni posle šest meseci od decembarskih parlamentarnih izbora, REM još nije objavio podatke o izveštavanju komercijalnih televizija tokom izborne kampanje.

„Izveštaj je trebalo da bude na dnevnom redu prošlog petka, ali s obzirom na to da on ima 300 strana, nisam stigla da ga pročitam na vreme i lično sam ga skinula s dnevnog reda. Kada se vratim s mora, početkom jula, biće na dnevnom redu“, rekla je Zekić za UNS.

Kazala je da je to konačan izveštaj koji će obuhvatiti sve praćene emitere, ne samo komercijalne televizije, već i javne servise i kablovske emitere o nadzoru čijeg programa tokom predizborne kampanje je REM izveštaj objavio 26. decembra prošle godine.

Pročitajte još:

„Ovaj izveštaj biće opširan, obuhvata i narativni i statistički deo i sadržaće – videćete – više podataka od onog objavljenog krajem decembra za javne servise i kablovske emitere“, rekla je Zekić.

Na pitanje zbog čega se toliko čeka izveštaj, odnosno zašto REM kasni sa objavljivanjem podataka za komercijalne emitere, Zekić je odgovorila da „REM ne kasni i da se ovakvi izveštaji uvek rade šest do sedam meseci“.

„Uopšte ne kasnimo. To što Evropa zamišlja da to može da se uradi za dve nedelje, to može da zaboravi. Ovakvi izveštaji su obimni i zahtevaju mnogo vremena“, kazala je ona.

UNS je ranije objavio da je stručna služba REM-a monitoring o izveštavanju komercijalnih televizija (TV Pink, TV B92, TV Prva i TV Hepi) za vreme izborne kampanje završila još 20. decembra.

REM je 26. decembra objavio Izveštaj o nadzoru programa tokom predizborne kampanje za period od 1. novembra do 14. decembra, u kojem se nalaze osnovni izvodi iz monitoringa medijske kampanje za izbore za RTS 1 i 2, RTV 1 i 2, N1, Novu S, Al Džaziru i K1, ali ne i za komercijalne emitere sa nacionalnom frekvencijom.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare